یکشنبه، تیر ۱۲، ۱۳۹۰

وکیل یوسف ندرخانی، متهم به ارتداد: نقض کامل حکم ارتداد به توبه ندرخانی واگذار شده است

محمد علی دادخواه، وکیل یوسف ندرخانی، کشیش متهم به ارتداد با تکذیب خبر حکم اعدام او که از سوی برخی از رسانه ها عنوان شده است، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « خوشبختانه روز سه شنبه ۷ تیرماه حکم اعدام یوسف ندرخانی از سوی دیوان عالی کشور مستقر در قم نقض شده است و موکل شده به اینکه آقای ندرخانی توبه کند.با این حال در این حکم ذکر شده به شرط آنکه ندرخانی توبه نکند دوباره پرونده برای رسیدگی به دادگاه اولیه خود در رشت برگردد. به عبارتی نقض کامل این حکم ارتداد به توبه ندرخانی منوط شده است.»

محمدعلی دادخواه در خصوص اینکه نظر موکلش در خصوص توبه چیست، گفت: « از آنجا که در قانون مجازات ایران ارتداد ذکر نشده است و ارتداد جز جرایم محسوب نمی شود پس دادگاه باید عملکرد آقای ندرخانی را از جنبه توهین به پیامبر اسلام مورد بررسی قرار دهد. از این جنبه نیز چون موکل من توهینی نکرده است می تواند در دادگاه همین را بگوید. بهرحال این بخش به آینده و توضیحات موکل من بر می گردد. و در نهایت من امیدوار هستم که حکم اعدام ایشان هیچ وقت تایید نشود.»
یوسف ندرخانی، کشیش ۳۲ ساله که از پدر و مادری مسلمان به دنیا آمده است در سن ۱۹ سالگی به دین مسیحیت گرویده است و تا قبل از بازداشتش کشیش جماعتی حدود ۴۰۰ نفر از مسیحیان اهل رشت بوده است. حکم اعدام او به جرم ارتداد در تاریخ اول شهریور ۱۳۸۹ توسط شعبه یازدهم دادگاه تجدید نظر استان گیلان تایید شد. ندرخانی هم اکنون در زندان رشت به سر می برد و پس از مدت ها توانست در فروردین امسال همسرش را ملاقات کند. با این حال از فروردین امسال تا کنون او از ملاقات مجدد با خانواده اش محروم مانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر