یکشنبه، تیر ۱۹، ۱۳۹۰

آزادی موقت"مسعود دلیجانی"از شهروندان مسیحی پس از ۱۱۴ روز

مسعود دلیجانی" از نوكیشان مسیحی است كه همزمان در دستگیریهای گسترده مسیحیان در سراسر كشور طی ماههای گذشته در كرمانشاه بازداشت شده بود، پس از ۱۱۴ روز بازداشت و انفرادی با قرار وثیقه آزاد شد.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز" مسعود دلیجانی كه در تاریخ  ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۸ (۱۸ مارچ ۲۰۱۱)  توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود، گزارش شده نامبرده روز شنبه  ۱۸ تیرماه ۱۳۹۰ (۹ جولای ۲۰۱۱) پس از گذراندن ۱۱۴ روز در بازداشتگاه وزارت اطلاعات كرمانشاه با قرار وثیقه آزاد شد.
گفته  شده نامبرده بیشتر روزهای بازداشت خود را در انفرادی گذرانده است .
مسعود دلیجانی" از هموطنان مسیحی است كه  توسط نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه پاسداران در منزلش درکرمانشاه به همراه 9 تن دیگر از مسیحیان نوکیش از جمله همسرش خانم " ناهید شیرازی" بازداشت شده بود، وی پس از تحمل دوران بازداشت  خود در حالی که شرایط سخت و طاقت فرسای زندان باعث صعف جسمی و فشار روحی شدید برای او شده بود، نامبرده با  سپردن سندی به  مبلغ صد میلیون تومان به عنوان وثیقه  به طور موقت آزاد شد.
گزارش رسیده به «محبت نیوز" حاكی است، وی هم اکنون در شرایط نه چندان مناسب جسمی به سر می برد و منتظر اعلام تاریخ برگزاری دادگاه توسط قوه قضائیه است. دستگاه قضایی، اتهام وی را ایمان و اعتقاد به باورهای مسیحی و گردهمایی و برپایی جلسات كلیساهای خانگی و ... اعلام نموده اند .
- نحوه دستگیری مسعود دلیجانی و نه نفر از نوکیشان مسیحی
از آنجا که حكومت مذهبی جمهوری اسلامی به مسیحیان فارسی زبان اجازه حضور در كلیساها و یا داشتن كلیساهای مستقل ساختمانی را نمی دهد، این افراد عمومن از خانه های یگدیگر بعنوان كلیسا و محل نیایش و عبادت استفاده می كنند.
پنجشنبه ۲۶ اسفندماه (۱۷ مارچ ۲۰۱۱) حوالی ساعت ۵ بعد از ظهر ماموران امنیتی و لباس شخصی با هجوم به خانه ایی واقع در محله فرهنگیان شهرستان كرمانشاه كه از آن به عنوان كلیسای خانگی یاد می شد كلیه افراد حاضر در محل را كه ده نفر بودند بازداشت كردند. گزارش ها حاکی از آن بود که این مكان، محل گردهمایی جمعی از نوكیشان مسیحی بوده كه این افراد برای انجام نیایش و عبادت در آنجا دور هم جمع می شدند. ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات پس از ورود به این خانه ضمن ضرب و شتم، توهین و استفاده از الفاظ رکیک، كلیه افراد را با دستبند به مكان نامعلومی انتقال دادند.
ساعاتی پس از انعکاس این خبر، در گزارش های تكمیلی به " محبت نیوز" مشخص شد که هفت تن از بازداشت شدگان پس از انجام بازجوئیهای طولانی، در ساعت ۲ بعد از ظهر روز جمعه ۲۷ اسفند (۱۸ مارچ ۲۰۱۱) پس از انجام عكسبرداری و انگشت نگاری و همچنین اخذ تعهد مبنی بر عدم شركت در اینگونه جلسات آزاد شدند.
اما سه تن از آنان با نام های "مقداد باباكرمی" معروف به (پولس) و یك زوج بنامهای "ناهید شیرازی و مسعود دلیجانی" همچنان در بازداشت ماندند. دو تن از این افراد پس از ۲۵ روز بازداشت در روز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۰ ( ۹ اپریل ۲۰۱۱) با پرداخت وثیقه۲۰ میلیون تومانی آزاد شدند. اما نفر سوم "مسعود دلیجانی" بود که از زمان بازداشتش هیچگونه تماس تلفنی و یا ملاقاتی با خانواده خود نداشت و این موضوع باعث نگرانی خانواده و بستگان او شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر