جمعه، تیر ۲۴، ۱۳۹۰

مصطفی زنگویی بوشهری دانشجو نخبه ۲۴ ساله در انتظار رای دادگاه،جرم مسحیت !!

mostafa1مصطفی زنگویی بوشهری ، دانشجوی نمونه رشته مدیریت صنعتی دانشگاه یزد ، در تاریخ ۷ تیر ماه توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل یک ایماندار به نام ولی زحمتکش در یزد بازداشت شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان ، نامبرده  به اداره اطلاعات یزد منتقل شد ، فردای انروز حدود ساعت  ۱۱ صبح طی تماس تلفنی مراتب بازداشت به پدر ایشان ابلاغ  گردید و میگویند حکم ورود به منزل دارند و میخواهند درب منزل را بشکنند .
که پدرشان میگوید کسی از افراد خانواده در یزد نمیباشد که نامبرده  برای بازجوئی به  اطلاعات  شهرستان یزد فراخوانده میشود ، وی چون در  حین خروج از کشور بوده در جواب به ماموران اطلاعات میگوید   ۲۰ روز دیگر به ایران با ز خواهم گشت .
مصطفی بعد از ۲ روز بازجویی به زندان یزد منتقل شده ، سرش را ماشین کرده ، و شب اول نامبرده را  به بند بزهکاران که در آن سلول ۲ نفر قاتل بودند  فرستاده میشود  و در همان  شب اول پیراهنش را به زور از او میگیرند (هم سلولیها ).
وی در مدت حدود ۸ روز ۷ بار جابجا شده و به بدترین بندهای زندان در کنار قاتلین ، سارقین و مواد فروشان نگهداری شده و چندین مرحله  برای بازجویی به اطلاعات منتقل میشود روز ۱۶ تیرماه به قید کفالت ازاد شده ، و امروز ۲۳ تیرماه طبق احضاریه دادگاه انقلاب یزد باید خود را در تاریخ  ۲۷ تیرماه به دادگاه معرفی و در انتظار رای دادگاه باشد.
اینجا یک سئوال مطرح میشود  ، طرح دعوی در دادگاه برعلیه یکی از کارکنان دولت ، یا حتی یک سارق یا غیر چند روز طول میکشد تا به صدور احضاریه به فوریت و معرفی برای صدور حکم کند؟؟
ایا پرستش خدا ، به گفته بازجو حکم ایشان تبلیغ و تبشیر مسیحیت در دانشگاه است ، تفهیم اتهام ، اقدام علیه نظام و ارتداد ذکر شده ، خیلی جرم سنگین و گرانی برای رژیم جمهوری اسلامی است که یک جوان نخبه ، ۲۴ ساله ، بدون هیچ سابقه کیفری ، ظرف مدت ۲۰ روز به پای میز محاکمه و صدور حکم بکشاند .
احتمالا از الان حکم هم معلوم خواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر