جمعه، تیر ۲۴، ۱۳۹۰

سپاه پاسداران، تمام قد علیـه مسیحیت می تـازد ! + عكس

.
انتشار دو کاریکاتور با مضامین خاص موضوعاتی بود كه ضمیمه روزنامه جوان چاپ سپاه بود و با توجه به نگرش مسیحیت ستیز آنان این طرحها بیش از آنکه یک طرح هنری و طنز و کاریکاتور باشد تیغی بود از جنس کاغذ علیه مسیحیت.
شاید «کورت وسترگارد» طراح و کاریکاتوریست دانمارکی هرگز نمی پنداشت کاریکاتوری که او از پیامبر اسلام کشیده و در روزنامه‌ «یولیاندس پوستن» (Jyllands-Posten) به چاپ رسانده بود کار را به آنجا کشاند که گروهی از بنیادگرایان اسلامی قصد جانش را کنند چرا كه بسیاری از مسلمانان جهان آن را توهین به مقدسات خود دانستند و در هر گوشه و کناری علیه او کشورش و دولتمردان دانمارکی آتش افروزی ها کنند.

اين كاريكاتوريست دانماركي پس از انتشار كاريكاتورهايش در سال 2007 از سوی اسلامگرایان در جهنمي زندگی می کرد که حتی نمي‌توانست بدون محافظ از منزلش خارج شود چرا که برای کشتنش جایزه تعیین کرده بودند. در آخرین اقدام صورت گرفته علیه وی، یك جوان مسلمان  ۲۹ ساله سومالیایی در  سال ۲۰۱۰ به داخل خانه او هجوم برد و قصد داشت او را با تبر به قتل برساند.
در پی انتشار كاریكاتورهای محمد، هزاران کیلومتر دورتر از وطن "وسترگارد"، در ایران حاکمان و وابستگان آن فرای اعتراضات فرهنگی مسرور از یافتن موضوعی برای دست مایه قرار دادن و ابراز وجود در عرصه بین المللی، پیاده نظامش را به خیابان ها فراخواند آشوب جانانه ای برپا کرد. آشوبی که نتیجه آن به آتش کشیدن ساختمان و پرچم سفارت دانمارک در تهران بود و بیانیه ها و تهدیداتی که از چپ و راست برای شرق و غرب و امپریالیسم و استعمار صادر می کرد. از سیدعلی خامنه ای رهبر گرفته تا آخوند شاغل در مساجد و طلبه حجره نشین برای دنیا قامت کشیدن و سینه چاک اسلامی شدند که تصویر پیامبرش کاریکاتور یک روزنامه دانمارکی شده است. آنان مدعی بودند که غرب با دسیسه عقاید و باورهای مسلمین را تحت و شعاع قرار داده و با این کار به اسلام و مسلمانان توهین نموده است.
پس از چهار سال ورق برگشت و روزنامه «جوان» وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با مدیریت سردار پاسدار یدالله جوانی دست به انتشار کاریکاتورهایی زد که اگر همانها در یکی از نشریات محلی در غرب منتشر می شد به قول خودشان حسابشان با کرم الکاتبین بود و باید جوابگوی کفن پوشان و سینه چاکان اسلام گرا می بودند!
مجله کاریکاتور «کشیده» چاپ نیمه دوم تیرماه ۱۳۹۰ که ضمیمه روزنامه جوان چاپ سپاه بود بیش از آنکه یک مجله هنری و طنز و کاریکاتور باشد تیغی بود از جنس کاغذ علیه مسیحیت. انتشار دو کاریکاتور با مضامین مذهبی موضوعاتی است که در این مجله به آن پرداخته شده است. ضمن اینکه در زیر یکی از این کاریکاتورها مطلبی با عنوان «توبه فرما»ی دوره گرد... منتشر کرده که در آن به صورت علنی به مسیحیت و کشیشان توهین شده است و جالب اینکه در آن مدعی شده که کار کشیشان کساد شده است! این نوشته روایت کشیشی دوره گرد است که از شغل «توبه فرمایی» خسته و ناامید شده و از مردم شکایت دارد...
جا دارد تا به مدیران و مسئولان این روزنامه های قهوه ایی توصیه كرد كه به ندای كشیشان گوش فرا داده  و سوار بر ارابه همین كشیش دعای توبه مسیحت را در قلب بگویند.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر