پنجشنبه، تیر ۲۳، ۱۳۹۰

محکومیت چهار تن از دراویش به حبس و شلاق


چهارتن از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی از سوی شعبه اول دادگاه عمومی سروستان استان فارس، به حبس و شلاق محکوم شدند.

به گزارش جرس، با گذشت یازده ماه از تحصن‌ اعتراض‌آمیز دراویش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی شهرستان سروستان در مقابل فرمانداری آن شهر، برای چهار تن از دراویش به نامهای فرزاد درویش سروستانی، محمد علی سعدی، محمد جلال نیکبخت سروستانی و حجت الله سعیدی به اتهام «اخلال در نظم عمومی» از سوی دادرس دادگاه به شش ماه حبس و چهل ضربه شلاق محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، یازدهم مرداد ماه سال گذشته، در شهرستان سروستان نمایشگاهی توهین‌آمیز بر ضد تصوف با هماهنگی فرمانداری آن شهرستان برگزار شد که نه تنها با نص صریح قانون اساسی در خصوص آزادی عقیده و مذهب در تضاد بود، بلکه برگزار کنندگان آن قصد تحریک احساسات و عواطف دراویش گنابادی را نیز داشتند.

پیرو این اقدام، جمعی از دراویش گنابادی به ستاد فرماندهی انتظامی سروستان مراجعه کرده و مراتب اعتراض خود را به برگزاری چنین نمایشگاهی ابراز کردند اما با عدم پاسخگویی مسوولان انتظامی مواجه شده و مطابق اعلام قبلی، مقابل فرمانداری آن شهرستان دست به تحصن زدند.

در این جریان، ‌ نیروهای لباس شخصی اقدام به آتش زدن چادرهای این نمایشگاه و شکستن پنجره‌های فرمانداری نمودند تا تجمع اعتراض‌آمیز دراویش گنابادی را به اغتشاش و خشونت بکشانند که نهایتا، پس از احضار ٢۴ تن از دراویش در نوبت‌های متعدد به شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب سروستان و بازجوئی و تحقیقات مفصل و بازداشت پنج تن از آن‌ها و حبس هادی رحمانی به مدت نود روز، دادیاراین شعبه - ابوذر اسدی - برای تمامی دراویش احضار شده قرارمنع تعقیب صادر نمود، اما به دلیل فشار نیروهای امنیتی و امام جمعه و فرماندار سروستان، دادستان مجبور به صدور کیفرخواست برای چهار تن از این دراویش، با اتهام «اخلال در نظم عمومی» شد.

بر اساس این گزارش، نهایتاً شعبه اول دادگاه عمومی سروستان حکم محکومیت شش ماه حبس و چهل ضربه شلاق برای این چهار درویش گنابادی صادر نمود.
لازم به ذکر است وکالت این چهار درویش گنابادی را فرشید یداللهی فارسی و امیر اسلامی بورکی و داوود منتظری لاری بعهد دارند.خبرگزاری هرانا -

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر