دوشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۰

دروغ پردازی نماینده جمهوری اسلامی درباره آزادی ادیان در ایران

 پایگاه خبری حوزه وابسته به حوزه علمیه قم به نقل از محمد حسین عابدینی، رایزن فرهنگی ایران در مسکو مدعی شده است که اسقف کلیسای ارتدوکس روسی گفته است «سیاست ایران را می ستاییم
».
از طرفی عابدینی در دیدار با «ایگوراسقف» که در محل کلیسای مرکزی بیشکک انجام شد به وی گفته است: «زندگی مسالمت آمیز اقلیت های دینی ایران در کنار مسلمانان و هموطنان ایرانی، الگوی مناسبی برای سایرکشورها است.»
اظهارات نماینده جمهوری اسلامی در دیدار با اسقف کلیسای ارتودکس روسی در حالیست که فشار بر ادیان غیر شیعه در ایران هر روز سخت و شدیدتر شده و درحال حاضر بسیاری از دگراندیشان مذهبی خلاف آنچه در قانون اساسی به عنوان آزدی مذهبی نامیده می شود در زندان های مخوف زندانی هستند.
باید گفت این اظهارات غیر واقعی نماینده ایران در حالیست که  بنا به گفته برخی افراد به  «محبت نیوز» در روزهای یکشنبه برخی نیروهای امنیتی لباس شخصی جمهوری اسلامی با حضور در مقابل همین کلیسای ارتودکس روسی در خیابان مفتح جنوبی مقابل سفارت سابق آمریکا مستقر می شوند تا  ضمن شناسایی افراد مانع از ورود نوکیشان  یا  فارسی زبانان به داخل کلیسا شوند و یا تبلیغاتی در ارتباط با مسیحیت در اطراف این کلیساها صورت نگیرد.
پیش از این نیز مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ضمن تهدید و فشار بر مسئولین و مدیران كلیساها از آنان خواسته شد تا از ورود افراد فارسی زبان به داخل كلیساها جلوگیری كنند. این كلیساها كه عمومن تحت نظر ماموران امنیتی می باشند در سال گشته منجر به تعطیلی برخی از كلیساها شد از انجمله كلیسای آشوری کرمانشاه بود كه توسط نیروهای امنیتی در دوم ژانویه سال ۲۰۱۰ پلمپ و درهای آن به روی مسیحیان بسته شد.
نظارت ،كنترل، تهدید و فشار بر مسئولان كلیسایی موضوعی است که درباره اکثر کلیساهای تهران و شهرستانها از سوی مقامات امنیتی جمهوری اسلامی صورت می گیرد.به گزارش «محبت نیوز»،.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر