پنجشنبه، تیر ۲۳، ۱۳۹۰

تداوم بازداشت شهروندان بهایی در شهر‌های مختلف

در تداوم برخورد دستگاه‌های امنیتی با شهروندان بهایی بیش از ده نفر در اصفهان و یک تن در بیرجند بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز سه شنبه ۲۱ تیرماه ماموران اداره اطلاعات اصفهان به یک جلسه مذهبی بهائیان تحت عنوان ضیافت که در منزل یک شهروند بهایی به نام نوید پروینی تشکیل شده بود،مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل و ضبط کامپیو‌تر، کتب و جزوات مذهبی، نوید پروینی را به همراه همسرش نگار سبحانیان، کیوان دهقانی، فرشید بدخش و تعدادی دیگر از شهروندان حاضر در جلسه مذکور (حدود ۱۲ نفر) را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل نمودند.
هم چنین افسانه فردوسیان (همسر کیوان دهقانی) که با دو فرزند چهار ساله و نه ماهه در جلسه مذکور حضور داشته را به دلیل ناآرامی و گریه بچه‌ها با تاکسی به منزل می‌فرستند و از وی می‌خواهند که منتظر تماس آن‌ها باشند.
قابل ذکر است تا این زمان هیچ اطلاعی از بازداشت شدگان مزبور در دست نیست.

از سوی دیگر در همین روز ماموران اداره اطلاعات شهرستان بیرجند به منزل یک شهروند بهایی به نام سعید مختاری مراجعه نموده و پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسایل شخصی و مذهبی، نامبرده را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

ماموران سپس به محل کسب (فروشگاه لوازم بهداشتی) وی رفته و پس از بازرسی محل و ضبط کامپیو‌تر و بعضی مدارک محل را ترک نمودند.خبرگزاری هرانا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر