پنجشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۰

گرایش به مسیحیت در بین اعضا خانواده مقامات جمهوری اسلامی

یکی از جدی ترین دغدغه های امروز دستگاه روحانیت جمهوری اسلامی گرایش گسترده ایرانیان به مسیحیت است که دامنه آن به مقامات، مسئولان و اعضای خانواده آنان در داخل و خارج از کشور نیز رسیده است.
محمد نوری‌زاد کارگردان، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگاریست که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در ایران ازحامیان پر و پا قرص رهبر جمهوری اسلامی بود و پس از انتخابات به صف منتقدان سرسخت حکومت پیوست و به دلیل نامه‌های سرگشادهٔ انتقادی خطاب به علی خامنه‌ای دستگیر و شکنجه شد. وی در تازه ترین وب نوشته خود دست به افشاگری کم نظیری زده است.
نوریزاد در نوشته کوتاه خود ضمن اشاره به دیدار صریح و بی پرده اش با سید حسن خمینی نوه روح الله خمینی با ابراز تاسف و تعجب زیاد به نقل از او خبر داد که «پسر یکی از معاونان مصباح یزدی، مسیحی شده است
او با اشاره به این خبر در ادامه می نویسد: «سید حسن این واقعه را اینگونه تحلیل کرد که احتمالن پسر این آقا جنبش سبزی بوده. بین پدر و پسر بحث در می گرفته و پدر از پاسخ به ایرادها و پرسش های پسر در می مانده یا با عصبانیت به او پاسخ می داده. پسره هم لج کرده و رفته و مسیحی شده.» در پایان نیز نوری زاد صریحن از ظهور «کلیساهای خانگی» و نگرانی های سیدعلی خامنه ای و سفرهای مکرر او به قم می گوید.
اگر چه هیچ نام و  توضیحی بیشتری در این باره داده نشده است اما لج و لجبازی چه ارتباطی می تواند به مسیحی شدن یك فرد داشته باشد!؟ آیا سوالات جنبش سبز در مسیحیت تعریف شده كه ایشان به مسیحت پناه آورده اند!؟ چه بسا گرایش و بحث های ایشان با پدرش بخاطر اعتقادات و دیدگاههای مسیحی فرزندشان بوده باشد كه اینگونه توجیه شده است .
هشدار های مصباح یزدی گریبانگیر نزدیكانش شد 
اما اظهارات تعجب برانگیز محمد نوری زاد در حالی صورت می گیرد که اواسط اردیبهشت امسال محمد تقی مصباح یزدی که بی شک شهرتش برای تندروی ها و تعصبات بنیادگرایانه او در عقاید مهدویت است  نسبت به ترويج مسيحيت در ایران به شدت هشدار داده بود. او در اظهارات خود در راستاي مبارزه با ترویج مسيحيت اعتراف کرد که كارهايي كه برنامه های پیاده شده و هزينه‌هاي صرف شده برای برچیدن و مبارزه با ترویج مسیحیت بازدهي نداشته است.
اما مقابله با ترویج مسیحیت و در كل مسیحی ستیزی در جمهوری اسلامی به اینجا ختم نمی شود. پیش از او نیز وحیدخراسانی از مراجع تر از اول شیعیان ایران در مورد افزایش گرایش جوانان به مسیحیت بارها هشدار داده بود و همین اظهارات سبب افزایش فشار و تهدید و دستگیری و شکنجه شماری از مسیحیان و نوکیشان مسیحی توسط نیروهای امنتیی و قوه قضائیه شد. او بارها تهدید کرده بود که «بساط تبلیغ مسیحیت بایداز این مملكت برچیده شود!»
سرکوب اقلیت های دینی تحت امر علی خامنه ای
مسیحی ستیزی و مقابله با ترویج آئین های غیراسلامی و کاذب و دروغین خواندن عقاید و مکاتب غیر اسلامی ریشه عمیقی در ادبیات ستیزه جویانه جمهوری اسلامی دارد. سال گذشته بود که موج جدیدی از سرکوب های اقلیت های دینی و مذهبی در ایران بلافاصله پس از سخن‌رانی خامنه‌ای در قم آغاز شد. اودر این سخنرانی ضمن خط و نشان کشیدن برای جریان های منتقد سیاسی هدف «دشمنان اسلام» را تضعیف دین در جامعه ایران دانست مدعی شد که دشمنان به اشاعه بی بند و باری و اباحی گری، ترویج عرفان های کاذب، ترویج بهائیت و گسترش کلیساهای خانگی می پردازند.
اظهارات او سرآغاز یک توطئه سیاه و برنامه‌ریزی شده برای سرکوب گروه‌های مختلف اجتماعی و به‌خصوص پیروان اقلیت‌های دینی توسط دولت و حکومت ایران شد و در نتیجه آن بسیاری از اقلیت های دینی در ایران یا زیرشکنجه قرار گرفتند و به زندان افکنده شدند و یا از بیم جان ترک خانه و کاشانه کردند و راهی دیار غربت شدند. موضوع مهم این بود که این سرکوب ها و فشارها در حالی صورت می گرفت که علی خامنه ای مدعی بود که «فتنه ۸۸ ایران اسلامی را در مقابل میکرب های سیاسی واکسینه کرده است»
گرایش به مسیحیت در بین اعضا خانواده مقامات جمهوری اسلامی
اما یکی از جدی ترین دغدغه های امروز دستگاه روحانیت جمهوری اسلامی گرایش گسترده ایرانیان به مسیحیت است که دامنه آن به مقامات، مسئولان و اعضای خانواده آنان در داخل و خارج از کشور  نیز رسیده است. پیش از این نیز سایت «جهان نیوز» وابسته به بنیادگرایان مذهبی و سیاسی در ایران گزارش داد که با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد که 40 سفیر و نماینده سیاسی ایران در سفارت خانه های خارج از کشور پس از پایان ماموریت و ارزیابی های کارشناسی و داشتن نمره منفی در کارنامه خود تغییر پیدا کرده اند. جهان نیوز خبر داد که فرزند یکی از سفرای ایران با 20 سال سابقه مسیحی شده، و دیگر حتا به ایران هم بازنگشته است.
این درحالیست که آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» اطلاعاتی در مورد تعدادی از دیپلمات ها و اعضای خانواده سفارتخانه های جمهوری اسلامی در خارج از کشور دارد که یا خود و یا برخی از اعضای خانواده آنها با وجود کنترل و نظارت شدید، در قلبهای خود به آئین مسیحیت گرویدند که بنا به دلایل امنیتی و حفظ حقوق آنان همین میزان توضیح کافی است.
اطلاعات بدست آمده و بررسی ها صورت گرفته از سوی صاحبنظران آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» در داخل کشور گویای این موضوع است که میزان گسترش مسیحیت در بین هموطنان به گونه ای است که حتی در سازمان های نظامی نظیر ارتش و سپاه و همینطور در میان خانواده و فرزندان مسئولین وابسته به این سازمان ها نیز به این آئین گرایش یافتند، یا درصدد  تحقیق و مطالعه و آشنایی با کم و کیف آئین مسیحیت هستند. چندی پیش نیز یکی از افسران خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ( نام محفوظ) كه خود از حافظین و قاریان قرآن بود در تماسی تلفنی با «محبت نیوز»  اعلام كرد كه  زمانی كه در ایران بوده با حقیقت مسیحیت آشنا شده و از اسلام به مسیحیت گرویده و از این پس با محبت او زندگی خواهد كرد. این افسر خلبان سپس برای حفظ جان خود  از راه زمینی مجبور به ترک ایران می شود و سپس با مشقت و سختی فراوان خود را به یكی از كشورهای اروپایی می رساند.
امروز درهای مهر و محبت و نجات مسیح به روی شما عزیزان از هر قشر و طبقه ای كه باشید باز است و می توانید با ما جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر