چهارشنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۹۱

رییس سازمان زندان‌ها: زندانی مذهبی و عقیدتی نداریم !



.رم شود، فارغ از گرایش عقیدتی، قومی و قبیله‌ای با او برخورد می‌شود و اصولن در کشور کسی به دلیل داشتن عقیده یا مذهبی خاص زندانی نمی‌شود.
به گزارش « محبت نیوز» غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگوی با ایسنا، با اشاره به بازدید نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از زندان اوین گفت: « کسی که مرتکب جرم شود، فارغ از گرایش عقیدتی، قومی و قبیله‌ای با او برخورد می‌شود و اصولن در کشور کسی به دلیل داشتن عقیده یا مذهبی خاص زندانی نمی‌شود.»

وی ادامه داد: در وقوع جرم و برخورد با مجرم، قانون شیعه، سنی و بهایی نمی‌شناسد، مگر شیعیان مرتکب جرم نمی‌شوند، قوه قضاییه فارغ از هر عقیده‌ای با مجرمان برخورد می‌کند و درباره متهمان نیز فارغ از این مباحث اعمال قانون می‌شود. اگر غیرشیعه‌ایی مرتکب جرم شود، وضعیت بر همین منوال است و در مورد او نیز طبق قانون، اعمال قانون صورت می‌گیرد.
رییس سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: برای مجموعه زندان و دستگاه قضایی تحت هیچ شرایطی، موضوع عقیده مطرح نیست. کما اینکه اهل سنت و برخی بهاییان در کشور زندگی می‌کنند که به دلیل انجام ندادن هیچ جرمی برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد.
وی تاکید کرد: هر کسی از شیعیان، اهل سنت یا بهائیان اگر در زندان حضور دارند به دلیل ارتکاب به جرم است که این جرایم ممکن است کلاهبرداری، جعل و سایر جرایمی که قانون مجازات اسلامی آنها را جرم شناخته، باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر