سه‌شنبه، بهمن ۰۳، ۱۳۹۱

اولین جلسه دادگاه کشیش «سعید عابدینی» بطورغیر علنی برگزار شد !



.جلسه دادگاه «سعید عابدینی» کشیش ایرانی‌‌تبار ساکن آمریکا، در پشت درهای بسته در دادگاه انقلاب تهران برگزار گردید.
به گزارش « محبت نیوز»، اولین جلسه دادگاه کشیش « سعید عابدینی » از نوکیشان مسیحی مقیم امریکا صبح روز دوشنبه سوم بهمن ماه 1391 ( 22 ژانویه 2013) بطور غیرعلنی به ریاست قاضی پیرعباسی در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.
دادگاه  اتهام این نوکیش مسیحی را « تشکیل کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبانی جهت ارتکاب جرم» عنوان کرد.

ناصر سربازی وکیل مدافع کشیش سعید عابدینی نیز در گفتگو با سایت امنیتی ایسنا، ضمن رد این اتهام اعلام کرد که در جلسه‌ی دادگاه اتهامات توسط موکل و اینجانب پذیرفته نشده است، وی همچنین افزود دفاعیات لازم توسط این جانب در دادگاه نیز صورت گرفت.
بنا به گفته آقای ناصر سربازی ، رسیدگی به این پرونده در این جلسه گویا به اتمام رسیده و قرار است تا در مهلت قانونی رای صادر شود.
وی همچنین افزود طبق نظر دادگاه طی چند روز آینده این کشیش مسیحی در پی سپردن وثیقه، آزاد خواهد شد و مشکلی برای خروج از کشور و ملاقات با خانواده‌اش را نخواهد داشت.(!) این مطلب در حالی از سوی وکیل ایشان بیان می شود که پس از بازداشت کشیش « سعید عابدینی» مسئولان قضایی بارها وعده آزادی موقت وی را با سپردن وثیقه به خانواده اش ابلاغ کرده اند که متاسفانه هر بار از سوی مسئولان این گفته ها نقض شده است .
« نغمه عابدینی همسر کشیش سعید عابدینی در خصوص احتمال آزادی همسرش معتقد است که گفته های وکیل سعید در ارتباط با آزادی موقت وی یک بازی برای ساکت کردن رسانه‌های بین‌المللی است. اینگونه بنظر می رسد که از وکیل سعید در ایران خواسته شده که این سخنان را در ارتباط با آزادی موقت موکلش بیان کند.»
مسئولان قضایی پیش از این نیز برای آزادی « سعید عابدینی » مبلغ چهار صد میلیون تومان وثیقه درخواست کرده بودند.
گزارش‌های رسیده به «محبت نیوز»  حکایت از آن دارد که در جریان دادگاه صبح روز دوشنبه که اولین جلسه رسیدگی به پرونده این کشیش مسیحی بوده تنها وکیل مدافع ایشان  اجازه ورود به جلسه را داشته است . همچنین به پدر سعید نیز اجازه داده شد تا دقایقی کوتاه در دادگاه حضور یابد و سپس قاضی از ایشان خواست تا دادگاه را ترک کنند، اما به مادر سعید از ایتدا  اجازه ورود به جلسه دادگاه داده نشده و حتی اجازه نیافت تا با فرزندش دیدار کند.
منابع خبری به «محبت نیوز» گزارش دادند، کشیش «سعید عابدینی» پس از شنیدن اتهام خود در دادگاه، با استناد به کتاب مقدس تاکید کرد که تنها در چهار چوب وظایف دینی خود انجام وظیفه کرده  و هرگز فعالیت سیاسی نداشته است و پیرو خداوندش عیسی مسیح بوده است.
شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی اوقات قاضی تحت تاثیر گفته های سعید قرار می‌گرفته است.
در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حقوق بسیاری از اقلیت‌های دینی از جمله مسیحیان به رسمیت شناخته شده است، اما حکومت ایران مسلمانان پیشین را که تغییر دین داده‌اند، مورد تعقیب قرار می‌دهد.
پیش از برگزاری اولین دادگاه این کشیش مسیحی برخی مقامات بلندپایه ایالات متحده نسبت به روند محاکمه سعید عابدینی بارها ابراز نگرانی کردند و خواستار دسترسی او به وکیل شده بودند. بر اساس گزارشات، وی  دست‌کم تا سه هفته پیش از داشتن وکیل محروم بوده است.
به گفته نغمه عابدینی، همسر این کشیش مسیحی، « سعید » ابتدا در سفری به ایران در سال ۲۰۰۹ بازداشت شده بود ، اما در نهایت به شرط عدم درگیری در فعالیت‌های دینی مخفی مربوط به کلیسا در ایران آزاد شد. «سعید عابدینی» از سال ۲۰۰۹ چندین بار دیگر نیز به ایران سفر کرده بود و هیچ وقت هم از توافق خود تخطی نکرد.
کشیش سعید عابدینی در جریان سفری که «برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه» به ایران داشته است، از ۵ مهر ماه 1391 در زندان اوین در حبس بوده است.
"سعید عابدینی" از نوکیشان مسیحی است که سالها پیش در ایران به مسیحیت گروید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر