سه‌شنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۱

اعتراض درویش زندانی با تراشیدن سر /بازداشت 4 دراویش گنابادی

سایت مجذوبان نور:علیرضا روشن، درویش زندانی بند ۳۵۰ اوین در اعتراض به رفتار ماموران وزارت اطلاعات با سایر دراویش زندانی سر خود را تراشید .
علیرضا روشن؛ خبرنگار روزنامه شرق، فعال حقوق دراویش و از پرسنل سایت مجذوبان نور که برای تحمل محکومیت یک سال حبس خود در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر میبرد، در اعتراض به تراشیدن موی سر و سبیل ۷ تن از وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور محبوس در بند امنیتی ۲۰۹ و بازداشتگاه اطلاعات (آقایان حمیدرضا مرادی، مصطفی دانشجو، فرشید یداللهی، امیر اسلامی، امید بهروزی، افشین کرمپور و رضا انتصاری) از سوی ماموران امنیتی و بازجوهای بازداشتگاه اطلاعات، موی سر خود را تراشید.

لازم به ذکر است که ماموران بازداشتگاه وزارت اطلاعات پس از انتقال تمامی ۷ درویش گنابادی به بند ۲۰۹ زندان اوین با هدف تحقیر و توهین به دراویش زندانی سر و سیبل آنان را با زور و اجبار تراشیدند. که پس از اعلام این خبر در سایت مجذبان نور «پایگاه خبری دراویش گنابادی»؛ دراويش نیز در اعتراض به این عمل غیر قانونی دستگاه قضایی و امنیتی، اقدام به تراشیدن موی سر خود نمودند.
اخبار رسیده از گوشه و كنار ايران حكايت از آن دارد كه دراویش و پیروان سلسله نعمت اللهی گنابادی در اكثر شهرهای ايران از جمله «شهرکرد،کرج،بندرعباس،تهران،شیراز و ...» در همبستگی با برادران ایمانی خویش و در اعتراض به اقدامات غیر قانونی مسئولین، در حرکتی خود جوش، موی سر خود را می‌تراشند.
....
چهار تن از دراویش گنابادی در مسیر اصفهان-شهرکرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
به گزارش مجذوبان نور؛ آرش شلتوکی، مهرداد شیرازی، مرتضی سهرابی و حمید اکبری از دراویش گنابادی کرج، که به سمت شهرکرد در حرکت بودند، در مسیر اصفهان-شهرکرد توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بازداشت شدند. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که در مسیر شهرکرد در کمین این دراویش گنابادی بودند پس از متوقف کردن خودرو این افراد، اقدام به تفتیش و بازرسی اتومبیل آنان کرده که بنا به گزارشات رسیده به مجذوبان نور رفتار نیروهای امنیتی با توهین و ارعاب و وحشت همراه بوده است.
سپس این دراویش بازداشت شده را به اصفهان منتقل و پس از بازجویی چند ساعته سه تن از این افراد (آقایان مهرداد شیرازی، مرتضی سهرابی و حمید اکبری) آزاد شدند ولی آقای آرش شلتوکی توسط نیروهای امنیتی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شده است.
همچنین در اقدامی هماهنگ نیز مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای شلتوکی در کرج مراجعه و بدون ارائه حکم قضایی و قانونی با تهدید خانواده این درویش گنابادی، وسائل شخصی، کتاب، فیلم و نوارهای کاست، سی‌دی و رایانه شخصی ایشان را بدون ارائه صورت جلسه با خود برده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر