چهارشنبه، دی ۲۷، ۱۳۹۱

سعید عابدینی، شهروند مسیحی توسط قاضی پیرعباس محاکمه خواهد شد


خبرگزاری هرانا - سعید عابدینی، ۳۲ ساله و از نوکیشان مسیحی دارای تابعیت دوگانه ایرانی – آمریکایی که از سه ماه پیش در بازداشت اطلاعات سپاه بسر می‌برد، اول بهمن ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه خواهد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی مسیحی در پنجم مهر ماه سال جاری و زمانی که وی در انتظار احضار به دادگاه بود توسط پنج تن از ماموران امنیتی با مراجعه به منزلش بازداشت شد.
همسر این زندان در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام داشت همسرش یکم بهمن ماه سالجاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیر عباس محاکمه خواهد شد.

سعید عابدینی بر اساس اطلاعاتی که به خانواده‌اش اعلام کرده است به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در بازداشت بسر می‌برد، اما همسر وی می‌گوید که وی در سال ۲۰۰۶ نیز به دلیل تاسیس کلیسای خانگی مورد محاکمه قرار گرفت و پس از بازگشت به کشور در سال ۲۰۰۹ به وی اعلام شد که حق تاسیس کلیسای خانگی ندارد و پرونده مفتوح باقی مانده بود تا اینکه اخیرا مجددا پرونده وی از سوی بازجویان اطلاعات سپاه دنبال شده است.
هم چنین گفته می‌شود دستگاه قضایی برای آزادی موقت وی قرار وثیقه تعیین کرده است اما با تلاش فراوان و آماده کردن این وثیقه از سوی خانواده ایشان، گویا مقامات قضایی به دستور بازجویان پرونده از قبول وثیقه خودداری کرده و از تداوم بازداشت ایشان خبر دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر