یکشنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۹۱

مرکز آمریکائی برای قانون و عدالت مدعی شد که اخبار مربوط به محاکمه قانونی و آزادی قریب الوقوع سعید عابدینی یک دروغ بزرگ است!

یک مرکز فعال و با نفوذ در مورد حقوق بشر اعلام کرد که این کشیش نوکیش مسیحی و وکیل او در دادگاه حضور نداشتند. در حالی که گزارش ایسنا و یک خبرگزاری مسیحی ایرانی حاکی از آن بود که آنها در دادگاه حضور داشته اند!

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از "مرکز آمریکائی برای قانون و عدالت"  ACLJ امروز این سازمان غیر دولتی معروف و با نفوذ آمریکائی اعلام کرد که ادعای خبرگزاریهای دولتی ایران در مورد محاکمه سعید عابدینی کشیش ایرانی - آمریکائی زندانی در ایران و وعده آزادی قریب الوقوع او یک دروغ بزرگ است. پایگاه اینترنتی این سازمان غیر دولتی روز چهارشنبه 4 بهمن ماه 1391 ( 23 ژانویه 2013) در گزارش خود از دادگاه سعید عابدینی از قول یک شاهد عینی نوشت که سعید عابدینی در روز دوشنبه به دادگاه آورده نشد و حتی وکیل او نیز اجازه ورود به جلسه را نداشت.
این در حالی است که  روز سه شنبه  خبرگزاری ایسنا به نقل از "ناصر سربازی" وکیل مدافع  عابدینی نوشت که جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات سعید عابدینی صبح روز دوشنبه 2 بهمن در شعبه‌ی 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به صورت کاملا قانونی برگزار شد. او افزود: در جلسه‌ی دادگاه اتهامات توسط موکل و اینجانب پذیرفته نشد. سربازی با بیان این که در این جلسه پدر سعید عابدینی نیز حضور داشته است، گفت: دفاعیات لازم توسط این جانب در دادگاه صورت گرفت.
از سوی دیگر آژانس خبری مسیحیان ایران ضمن تائید خبر ایسنا از قول منابع خبری خود که گویا در دادگاه حاضر بوده اند نوشت: کشیش «سعید عابدینی» پس از شنیدن اتهام خود در دادگاه، با استناد به کتاب مقدس تاکید کرد که تنها در چهار چوب وظایف دینی خود انجام وظیفه کرده  و هرگز فعالیت سیاسی نداشته است و پیرو خداوندش عیسی مسیح بوده است. این خبرگزاری حتی ادعا کرد: شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی اوقات قاضی تحت تاثیر گفته های سعید قرار می‌گرفته است.
این خبرگزاری معتبر مسیحی از قول گزارشات رسیده به خود اعلام کرد که در جریان دادگاه صبح روز دوشنبه که اولین جلسه رسیدگی به پرونده این کشیش مسیحی بوده تنها وکیل مدافع ایشان  اجازه ورود به جلسه را داشته است . همچنین به پدر سعید نیز اجازه داده شد تا دقایقی کوتاه در دادگاه حضور یابد و سپس قاضی از ایشان خواست تا دادگاه را ترک کنند، اما به مادر سعید از ایتدا  اجازه ورود به جلسه دادگاه داده نشده و حتی اجازه نیافت تا با فرزندش دیدار کند.
سخنگوی مرکز آمریکائی برای قانون و عدالت با قاطعیت اعلام کرد که همه این موارد غیر واقعی است و فقط تبلیغات حکومت جمهوری اسلامی برای جلوگیری یا کند شدن ادامه کمپین بین المللی تلاش برای آزادی این کشیش شهروند آمریکاست. این سازمان تا به حال طی کمپین خود بیش از 200 هزار امضاء برای پشتیبانی از سعید جمع آوری نموده است. این سازمان در زمان بازداشت یوسف ندرخانی نیز تلاش یسیاری در ایالات متحده برای کارزار آزادی او انجام داد.
این سازمان غیر دولتی مدافع حقوق بشر همچنین از قول منابع خود می گوید که در دادگاه ساختگی روز دوشنبه فقط شهادت دروغین یک کشیش مسیحی مجهول الهویه علیه سعید عابدینی بدون حضور او استماع شده است. البته از نام و مشخصات این شخص در گزارش خبری نیست.
مرکز آمریکائی مذکور اخبار نقل شده  بالا  را به نقل از منابع سری خود در ایران که  می گوید نمی تواند آنها را افشا کند و همچنین  خانم نغمه عابدینی همسر کشیش سعید عابدینی منتشر می کند. انتشار  خبر برگزاری دادگاه در روز گذشته واکنش "نغمه عابدینی" همسر این کشیش آمریکائی - ایرانی را هم در پی داشت. اولین بار او  بود که به خبرگزاری "آسوشیتد پرس" گفت: مقام‌های جمهوری اسلامی «قصد آزاد کردن او را ندارند» و خبر احتمال آزادی او «تنها یک بازی برای ساکت کردن رسانه‌های بین‌المللی است». او افزوده بود : «تا زمانی که کشیش عابدینی صحیح و سالم به آمریکا بازنگردد ما نمی‌توانیم قول‌هایی که رژیم ایران مبنی بر آزادی او و بازگشتش به خانواده می‌دهد را باور کنیم.»
یکی از منابع مسیحی در تهران به اف سی ان ان گفت: هم این سازمان حقوق بشر ادعا دارد که شاهدان عینی داشته است و هم آن خبرگزاری مسیحی دارای منابع قابل اعتماد می باشد. این تفاوت آشکار باعث می شود که مسیحیان ایران بیشتر معتقد شوند که این یک کیس معمولی جفا مانند موارد قبلی نیست و جریان این بار فرق دارد. این منبع همچنین گفت که بسیار عجیب به نظر می رسد یک کشیش نوکیش مسیحی پس از یک نوبت بازداشت در سه سال قبل و دادن تعهد برای عدم فعالیت به آمریکا برگردد و بعد طی سه سال 9 بار دیگر به تهران سفر کند. بیشتر نوکیشان مسیحی ایرانی به خصوص در فضای مجازی با سعید عابدینی آشنا بودند و خیلی بعیید است که ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی از فعالیتهای او خبری نداشته باشند.
لازم به توضیح است که سعید عابدینی مهرماه سال جاری در حالی که به گفته همسرش «برای دیدار خانواده خود و تأسیس یک پرورشگاه» به ایران رفته بود، در پی هجوم نیروهای امنیتی به منزل پدری او بازداشت شد. در حالی که منابع مسیحی ایرانی داخل و خارج کشور هیچ خبری از این ماجرا نداشتند، ناگهان در روز چهارشنبه 29 آبان ماه (19 دسامبر) این خبر را فاکس نیوز مهمترین شبکه خبری آمریکا  برای اولین بار اعلام کرد و با همسر عابدینی مصاحبه نمود.
در این گزارش آمده بود که آقای کشیش عابدینی در سال 2009 نیز یک بار دیگر در ایران دستگیر شده بود و طی توافقی با ماموران اطلاعات قبول کرده بود که در ازای آزادی از فعالیت برای تاسیس کلیساهای خانگی دست بردارد! در ادامه گزارش فاکس نیوز از قول خانواده عابدینی نوشته بود که آن دفعه سعید با قول عدم ادامه فعالیتهایش در مورد گسترش کلیساهای خانگی به ماموران اطلاعات پاسپورتش را پس گرفت و به آمریکا برگشت! 
با توجه به همه نکات ابهام انگیز در مورد این پرونده منابع مسیحی داخل ایران به اف سی ان ان گفته اند که بیشتر این مورد به یک جنگ اطلاعاتی از بالا در سطح رسانه ها شبیه است تا یک پرونده معمولی آزار نوکیشان مسیحی ایرانی. چیزی مثل پرونده "شهرام امیری" که ابهامات زیادی در آن وجود داشت.منتها از نوع مذهبیش.صرفنظر از همه این موارد مسیحیان ایران در حال حاضر چاره ای جز دعا برای آزادی این زندانی نوکیش مسیحی و بازگشت او به آغوش خانواده اش ندارند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر