دوشنبه، مرداد ۳۱، ۱۳۹۰

پوریا شاهپری شهروند زرتشتی برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد

خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا ابوالفضل (پوریا) شاهپری از شهروندان زرتشتی و از اعضای انجمن اشویی ایران برای اجرای حکم دو سال و ۶ ماه زندان خود به زندان اوین منتقل شد.
پوریا شاهپری به همراه برادرش داریوش شاهپری  در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ از سوی ماموران وزارت اطلاعات در منزلش بازداشت و به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» اتهامات وی عبارت بودند از: « تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی و توهین به رهبری و عضو بودن در انجمن اشویی ایران و توهین به مقدسات از طریق تبلیغ آیین زرتشت».

بنابر این اتهامات شاهپری از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباسی به ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و این حکم پس از ۷ ماه در دادگاه تجدید
نظر به ریاست موحدی تایید شد .
امروز ۳۰ام مرداد ایشان برای اجرای حکم خود به زندان اوین منتقل شد ایشان برادر همسر محسن (بهمن) صادقی نور که همینک در بند ۳۵۰ به سر میبرد میباشند و اجرای احکام مستقر در اوین به ایشان گفته اند که حکم برادرش محمد جواد (داریوش) شاهپری هم طی چند روز دیگر اجرا می‌شود.
مادر ایشان از بهمن ماه ۱۳۸۸ در پی بازداشت ۶ تن از اعضای خانواده‌اش از جمله همسرش عباس شاهپری و پسرانش پوریا و جعفر و داریوش شاهپری و تنها دخترش نگار شاهپری و دامادش بهمن صادقی نور  و یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزلش دچار سکته قلبی شده بود.
همچنین مجتبی احمدی پسر دایی محسن صادقی‌نوز نیز به ۶ سال زندان محکوم شده که از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ بدون ملاقات و مرخصی دوران محکومیت خود را سپری می‌کند. احمدی به اتهام توهین به مقدسات اسلامی از سوی دادگاه ۷۶ کیفری استان تهران به ۳ سال حبس و از سوی دادگاه انقلاب به ۳ سال زندان به اتهام اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی  که روی هم  به ۶ سال زندان می‌شود، محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر