دوشنبه، مرداد ۲۴، ۱۳۹۰

گسترش فشار بر نوكیشان مسیحی آذری زبان ایران

.اخبار، گزارش ها و سخنان متعدد و سپس دستگیری برخی از نو کیشان مسیحی‌ در تبریز ،خبر از آغاز یک موج جفا و فشار بر مسیحیان در مناطق آذری نشین را میدهد، که صد البته نشان از بیداری روحانی در این قسمت از کشور عزیزمان ایران را دارد.
به بهانه بازداشت دو تن از هموطنان مسیحی آذری زبان ایران
آژانس خبری مسیحیان ایران "«محبت نیوز» . حکومت مذهبی ایران از دسامبر سال گذشته ( 2010) تا کنون به سرکوب و دستگیریهای خود بر علیه مسیحیان شدت بخشیده و در طول این مدت زمان بیش از صدها مسیحی‌ در نقاط مختلف ایران  توسط ماموران امنیتی اطلاعات دستگیر و مورد بازجویی و شکنجه های روحی و جسمی  قرار گرفته‌اند که این نشان از کم تحملی رهبران ایران در مقابل سایر ادیان میباشد و این بر خلاف سخنوری رهبران ایران است که همواره از آزادیهای سایر ادیان در ایران سخن می‌گویند.

یورش و سرکوب های یک سال اخیر، بیشتر گروههایی از مسیحیان را مورد هدف قرار داده است که به تعبیر مقامات ایران " مسیحیان تبشیری و تندرو" هستند و تهدیدی بر علیه  نظام حکومت اسلامی محسوب میشوند. مقامات رژیم ایران برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات مسیحیت ستیز خود در سخنانشان مدام سعی‌ در ارتباط دادن مسیحیان کشور به دولت‌های خارجی‌ هستند، و این در حالی‌ است که تمامی دستگیر شدگان یک سال اخیر همگی‌ به گروههای کوچکی منصوب هستند که برای عبادت و برگزاری آئین  های مسیحی در خانه‌های خصوصی خود و بدور از چشم مقامات دور هم جمع می شوند و آنها بخشی از حرکت بزرگ " کلیساهای خانگی " هستند که در تمام نقاط دنیا که مسیحیان در جفا می باشند آغاز شده است و هدف از این اجتماعات کوچک فقط پرستش خداوند می باشد و هیچ بحث سیاسی و دیگری در این اجتماعات انجام نمیشود. مقامات امنیتی ایران با اینکه همیشه سعی‌ داشته اند "کلیساهای خانگی" را به دولت‌های خارجی‌ ارتباط دهند و گاهی‌ از آنها به عنوان گروهای سیاسی و برانداز نام برده اند ولی‌ تا به امروز حتی در یک مورد نیز نتوانسته اند دلایل و یا مدرکی‌ برای این ادعای واهی خود نشان دهند.
طی سالهای گذشته شاهد بسیاری از محدودیت ها و جفاها بر علیه مسیحیان بوده ایم ولی‌ به نظر می‌رسد در یک سال اخیر موج برخوردها بسیار بیشتر و صد البته مهمتر از همه سازمان یافته تر شده است . قبل از دستگیریهای گسترده در کریسمس سال گذشته همگان شاهد بودند که ابتدا علی‌ خامنه‌ای رهبر ایران در سخنان مسیحیت ستیز خود در شهر قم بر علیه کلیساهای خانگی به سخن پراکنی پرداخت و به نوعی بر لزوم برخورد با "کلیساهای خانگی" چراغ سبز نشان داد و سپس مرتضی تمدن فرماندار تهران برخی‌ مسیحیان را به عنوان مبلغان تندرو معرفی‌ کرد و گفت آنان خود را مانند انگل به بدنه اسلام وارد میکنند، در آن زمان و قبل از دستگیری گسترده بیش از ۷۰ تن‌ از مسیحیان سایت‌های ریز و درشت وابسته به حکومت شروع به انتشار اخبار و مقالاتی در مورد خطر کلیساهای خانگی آغاز کرده و بنوعی فضای جامعه را برای برخورد با مسیحیان آغاز کردند.
هم اکنون نیز با یک پروژه مشابه و سازمان یافته برای برخورد با نوکیشان مسیحی‌ در استانهای آذری زبان در شمال غرب کشور مواجه هستیم، در تاریخ ۲۴ تیرماه سالجاری مقامات امنیتی رژیم ایران ۲ تن‌ از نوکیشان مسیحی‌ ساکن تبریز را به طرز وحشیانه‌ای دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند . " وحید روفه گر " و " رضا کهنمویی "در حالی‌ هفته هاست در زندان تبریز مورد بازجویی هستند که هنوز در طی‌ این مدت در زندانهای رژیم در بلاتكلیفی بسر می برند.
به گفته بسیاری از فعالان مسیحی‌ ، اخیرن مقامات و رسانه‌های جمهوری اسلامی نیز نگاه خاصی‌ را به افزایش نوکیشان مسیحی‌ در شمال غرب و آذربایجان ایران منعطف کرده اند و به نظر می‌رسد مانند سرکوب های سازمان یافته قبلی‌ در صدد برخورد با مسیحیان آذری زبان در ایران هستند.
برای درک این موضوع میشود دوباره به سایت‌های و بنگاه‌های دروغ پراکنی و مسیحیت ستیز‌ رژیم ایران سر بزنیم، در تاریخ ۸ تیرماه  برخی سایت های افراطی كه مروج تفكر شیعه در ایران هستند اقدام به انتشار یک خبر اختصاصی در مورد فعالیتهای یک مسیحی‌ آذری زبان ایرانی در استانبول ترکیه کردند ، در این گزارش با متهم کردن شخصی بنام شهرام - ق به عنوان شخصی‌ که برای یک سازمان آمریکایی کار می‌کند از او به عنوان كسی که از طریق آذربایجان غربی کتاب‌های ترویج مسیحیت و انجیل به ایران و آذربایجان غربی میفرستد نام میبرند ، انتشار این خبر تا حدی برای رسانه‌های حکومتی جالب بود که بسیاری از آنان اقدام به انتشار آن کردند و تا جایی‌ که امام جمعه اصفهان نیز در سایت شخصی‌ خود به این موضوع پرداخت.
در پرده دوم این بار سایت " یا لثارات" وابسته به انصار حزب الله و چند سایت خبری وابسته به آنان در یک موضع گیری علیه مسیحیت با پرداختن به موضوع مسیحیت تبشیری و کلیساهای خانگی از افزایش گسترده مسیحیت در ایران و بخصوص در شهر تبریز خبر داده و ابراز نگرانی‌ کرده بودند . خبر پراکنی سایت‌های ضد مسیحی‌ بر علیه مسیحیان آذری زبان و گسترش مسیحیت در نقاط آذری نشین کشور را سخنان شخصی به نام مجید ابهری که مشاور کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ایران می‌باشد دنبال کرد که در سخنانی بر لزوم مقابله با کلیساهای خانگی و مسیحیت تبشیری تاکید کرد و خبر از توقیف ۶ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب مقدس و انجیل در مسیر شهرهای آذری نشین زنجان به ابهر داد.
بسیار روشن است که ، گزارش ها و اخبار و سخنان متعدد و سپس دستگیری ۲ نو کیش مسیحی‌ در تبریز ،خبر از آغاز یک موج جفا و فشار بر مسیحیان در مناطق آذری نشین را میدهد، که صد البته نشان از بیداری روحانی در این قسمت از کشور عزیزمان ایران را دارد که ضرورت دعا برای این قسمت از کشورمان و مردم این منطقه بیش از بیش آشکار می كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر