سه‌شنبه، مرداد ۱۱، ۱۳۹۰

نگاه امنیتی و سیاسی به كليساهای خانگی از سوی سرویس های اطلاعاتی

.

سرویس های خبری و اطلاعاتی حكومتی در نوشته های خود از چنان اصطلاحاتی برای تعریف مسیحیت استفاده می كنند که گویی نویسنده خبر بیش از آنکه یک خبرنگار باشد یک فرمانده نظامی در جنگ های چریکی است!
 تعدادی از سایت های خبری جمهوری اسلامی از جمله سایت خبری «یالثارات» وابسته به انصار حزب الله، پایگاه خبری «بی باک»، «عروج» و چند سایت دیگر که وابسته به سرویس های امنیتی حکومت هستند، در تازه ترین موضع گیری علیه آئین مسیحیت با پرداختن به موضوع مسيحيت تبشيری و کلیسای خانگی ضمن ابراز نگرانی شدید از گسترش روز افزون گرایش ایرانیان به آئین مسیحیت به شیوه هایی نه چندان عاقلانه و در اظهاراتی که به قول گذشتگان «مرغ پخته را هم به خنده وا می دارد» معرکه تخریب مسیحیت را دامن زدند. این سرویس های خبری از چنان اصطلاحاتی برای تعریف مسیحیت استفاده کرده اند که گویی نویسنده این خبر بیش از آنکه یک خبرنگار باشد یک فرمانده نظامی در جنگ های چریکی است!
سایت «عروج» می نویسد: "جريان تبليغ و تبشير مسيحيت بدون در نظر گرفتن اختلافات فرق و مذاهب مسيحي با تشكيل «اردوگاه صليبی» در سطح جهان با تمام امكانات اقدام به جذب مسلمانان و پيروان ديگر اديان مي‌نمايند."
به نوشته این سایت ها، جریانی در قالب تشكل‌هاي فرقه‌اي از جمله كليساهاي خانگي «كليساي محرمانه» محافل محرمانه و «فرقه‌هاي صليبي» با ارتباط‌گيري مستقيم با سرشاخه ها که معمولن در تهران و بعضن كشورهاي خارجي و اخذ كمك مالي و ... در سطح تقريبن گسترده اقدام تبليغي مي‌نمايند، متأسفانه موفق به جذب تعدادي از مسلمانان شده‌اند !
ارتباط حادثه 11 سپتامبر با مسیحیت!
این سایت ها حتی حادثه 11 سپتامبر 2001 را نیز به مسیحیت گره زدند و نوشتند که بعد از حادثه 11 سپتامبر سعي و تلاش بلوك غرب به ويژه آمريكا در مهار دولت‌ها و حركت‌هاي اسلامي است که يكي از مهمترين راه‌حل‌هاي پيش‌روي توسعه تبليغ و تبشير مسيحيت در كشورهاي اسلامي همين جريانات تبشيري هستند و از این رو تمام فرقه‌هاي مورد قبول و مطرود پروتستان‌ چون شاهدان يهود، مرمون‌ها، مونيسم و ... در يك اردوگاه مشترك تجمع داشته و اتحاد عمل و نظر دارند و هدف همه آنها با هدايت سرويسهاي جاسوسي غربي، ضرورت مسيحيت جهاني و لزوم تبليغ و تبشير مسيحيت به ويژه در مناطق اسلامي است.
نگاه امنیتی و سیاسی به كليساي خانگی
در حالیکه تهدید، دستگیری ها و زندان و شکنجه نوکیشان مسیحی نتیجه ایی معكوس داشته و  بیش از پیش سبب گسترش کلیساهای خانگی در ایران شده است، این سایت ها مدعی هستند که کلیساهای خانگی نه تنها مكاني براي عبادت نيست بلكه به مكاني براي ترويج عقايد ضد ديني به ويژه اسلامي و مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران تبديل شده است ! به گفته آنها این اماكن به محل هايی براي ترويج موضوعات غيراخلاقي و اعمال خلاف عرف و مذهب تبديل شده است. پایگاه های خبری- امنیتی، کلیسای خانگی را خانه هايي می دانند كه مبلغان مسيحي و يا افراد مرتد تازه جذب شده، مالكيت و يا اجاره آنها را در اختيار دارند و از سوي سازمان‌هاي كليسايي وابسته به غرب و صهيونيست‌ها با مبالغ قابل توجهي به اجاره در آورده مي‌شوند تا توسط مالك، امور شناسايي و جذب جوانان در آنها صورت بگيرد.
با گسترش روز افزون كلیساهای خانگی و علاقمندی آن بخصوص در بین جوانان و تشنگان دانستن حقایق كلام خدا، متاسفانه شاهد آن هستیم كه چگونه رسانه های وابسته به حكومت مذهبی جمهوری اسلامی با اخبار كذب و دروغین در جهت تخریب مسیحیت در ایران گام بر می دارند و نیز در شروعی جدید روحانیون حكومتی نیز با موج حملات سخنان پوچ و بی اساس و ادعاهای واهی سعی در تحریك مقامات دولتی و امنیتی دارند تا بتوانند از این طریق شاید مانع از گسترش مسیحیت در داخل كشور شوند.
اعترافات ناخواسته به گسترش مسیحیت
این سایت ها با ابراز تاسف شدید از گسترش کلیساهای خانگی اعتراف می کنند: «در حال حاضر اين پديده به شدت در حال ترويج در كشور است و به گفته منابع امنيتي بيشترين آمار در خصوص كليساهاي خانگي مربوط به شهرهاي تهران، كرج و رشت است. اين موضوع در حالي است كه چندي پيش رسانه‌ها از شناسايي و كشف 200 كليساي خانگي در مشهد خبر دادند.»
گسترش مسیحیت در تبریز
سایت های خبری وابسته به جمهوری اسلامی در این خبر دست به اعتراف بزرگی زدند و از افزایش گسترده مسیحیت در تبریز پرده برداشتند.
این سایت های وابسته به حكومت كه با بودجه های دولتی اداره می شوند  با خط دهی و به گونه ایی هشدار به  مسئولان امنیتی و مقامات كشور ،در همين خصوص می نویسند: «مبلغان مسيحيت تبشيري به تازگی روند تبليغي خود در شهر تبريز را سرعت بخشيده اند. گروههاي تبشيري با سايه افكندن بر برخي از مشاغل پر مخاطب مانند: بوتيك ها، گالري هاي لباس هم نبض اقتصادي آن مشاغل را به دست گرفته اند و از همين طريق در مواجهه با سيل انبوهي از مخاطبين فعاليت هاي تبشيري خود را بصورت مستقيم و غبر مستقيم بر اساس كتاب مقدس جديد صيهونيستي انجام مي دهند و با پخش سي دي، بروشور و برخي از نمادهاي مسيحيت در پي جذب قشر جوانان هستند.»
اين گزارش بدون ذكر جزئیاتی مي افزايد: «اين افراد توانسته اند چند حلقه 20 نفري از جوانان مسلمان را جذب و در کليساهاي خانگي سازماندهي نمايند. يكي از افرادي که در دام کليساي خانگي افتاده و جذب اين فرقه گرديده نحوه آشنايي خود با مسيحيت را اينگونه شرح داد:
"براي خريد لباس به يكي از فروشگاههاي مشهور شهر رفتم فروشنده كه مردي مسن و خوش رفتار بود در هنگام خريد دستنبدي با نقشها و تصاوير عجيب را به من هديه داد و اضافه كرد اگر هنگام مشكل به اين دستبند نذر كني حضرت عيسي (!) حتمن مشكل گشاي تو خواهد شد. بعد از اين برخورد ارتباط من با فروشنده ادامه يافت و بعدها به مراسمات خانگي مسيحيت دعوت شدم و در دام اين افراد افتادم."منبع: گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر