سه‌شنبه، مرداد ۱۱، ۱۳۹۰

احضار و بازجویی سه شهروند بهايي به اتهام ارتباط با دانشگاه مجازي بهائیان

خبرگزاری هرانا - اداره اطلاعات شهرستان قائمشهر سه شهروند بهایی به نام های سامان ثابتي، علي احمدي، پريسا بابايي را در ارتباط با دانشگاه مجازی احضار و به تهدید و بازجویی از آنها پرداخته است.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از گذشت حدود بيست روز از بازداشت " نسيم صميمي " تحت عنوان یکی از مسئولین دانشگاه مجازي بهايي ( موسوم به علمي آزاد ) در شهرستان قائم شهر ، اداره اطلاعات شهر مزبور به دليل عدم پذيرش اين اتهام توسط نسيم صميمي شروع به تهديد و احضار شهروندان این شهر كرده و طي آن به ايشان گفته شده "اگر مسئول دانشگاه مجازي بهايي را در قائم شهر معرفي نكنند نسيم صميمي را در زندان نگه خواهند داشت".
همزمان با تهدیدات و احضارهای فوق، دو شهروند بهایی ساکن قائم شهر به نام‌های سامان ثابتی و علی احمدی در روز چهار شنبه ۵ مرداد ماه همچنین پریسا بابایی در روز شنبه ۸ مرداد ماه به اداره اطلاعات شهر قائم شهر احضار و پس از بازجویی توسط ماموری که خود را «محمودی» معرفی کرده، آزاد شدند. سوالات بازجو پیرامون ارتباط ایشان با دانشگاه مجازی بهاییان، چگونگی پذیرش و تحصیل در آن و مسئولین کارهای این دانشگاه در قائم شهر بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر