چهارشنبه، مرداد ۱۲، ۱۳۹۰

آزادی مشروط بمدت ۳ سال برای یك نوكیش مسیحی

.
ابراهیم فیروزی از نوكیشان مسیحی که توسط ماموران لباس شخصی اطلاعات شهرستان رباط كریم در خانه پدری اش بازداشت شده بود، نامبرده پس از گذراندن ۱۵۴ روز حبس، برای مابقی حكم خود بمدت ۳ سال بطور مشروط از زندان آزاد شد.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، "ابراهیم فیروزی" از نوكیشان مسیحی كه از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان رباط كریم به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، اهانت به مقدسات اسلام و اقدام علیه امنیت ملی تفهیم اتهام شده است ، نامبرده طبق ماده ۵۰۰ قانون مجازات های اسلامی، طی رای دادگاه به تحمل ( ۱۰ ) ماه حبس محكوم و این حكم به  ایشان ابلاغ گردید .

بر اساس این حكم كه از سوی رئیس دادگستری و قاضی ویژه « احمد حضرتی» صادر شد، دادگاه همچنین به استناد و اختیارات حاصله از ماده 25 قانون مجازات های اسلامی ضمن احتساب ایام بازداشت قبلی تا نصف از محكومیت حبس ایشان را برای مدت ۳ سال بطور مشروط صادر و اعلام نمود.
فصل چهارم از قانون مجازات اسلامی به آزادی مشروط زندانیان اشاره می‌کند. در ماده 38 آمده است که هر کس برای بار اول به مجازات حبس محکوم شود و نصف مجازات حبس را گذرانده باشد دادگاه می‌تواند با شرایطی او را به‌طور مشروط آزاد کند.
همچنین درحکم دادگاه برای وی قید شده است که بخشی از اموال توقیف شده ایشان به نفع دولت ضبط و به جهت بیم استفاده دوباره و نابجا از آن در اختیار اداره اطلاعات قرار می گیرد.
ابراهیم فیروزی ۲۶ ساله، در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۸۹( ۱۱ ژانویه ۲۰۱۱) در حالی كه در خانه پدری خود بود توسط چند تن از ماموران امنیتی لباس شخصی بدون هیچ توضیحی بازداشت شد. در گزارش ارسالی از سوی ماموران امنیتی به دادگاه، همچنین خبر از بازرسی خانه ایشان امده كه ماموران پس از تفتیش  اقلامی از قبیل سی دی مسیحی، برشورهای تبلیغاتی و فیلم های مسیحی و همچنین مقدار بسیاری كتب مربوط به مسیحیت شامل انجیل و كتاب مقدس حدود یك وانت نیسان كشف شده است.
لازم به ذكر است كه این شهروند مسیحی در ۲۹ فروردین ماه سالجاری از زندان رجایی شهر به جهت محاكمه در دادگاه انقلاب شهرستان رباط كریم به كلانتری آن شهر منتقل شد كه در آنجا توسط یكی از افسران مورد ضرب و شتم قرار گرفت. همچنین در دادگاه اول ایشان در تاریخ فوق ،دادگاه برای آزادی موقت ایشان مبلغ ۴۰ میلیون تومان قرار وثیقه صادر كرد كه نامبرده بدلیل عدم پرداخت آن مجددن به زندان رجایی شهر انتقال یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر