پنجشنبه، مرداد ۱۳، ۱۳۹۰

آزادی مشروط بمدت ۳ سال برای ابراهیم فیروزی، شهروند مسیحی


پنجشنبه 13 مرداد 1390
 ابراهیم فیروزی از شهروندان مسیحی که توسط ماموران لباس شخصی اطلاعات شهرستان رباط کریم در خانه پدری‌اش بازداشت شده بود، پس از گذراندن ۱۵۴ روز حبس، برای مابقی حکم خود بمدت ۳ سال بطور مشروط از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، ابراهیم فیروزی از نوکیشان مسیحی که از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان رباط کریم به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “اهانت به مقدسات اسلام” و “اقدام علیه امنیت ملی”در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت.

وی طبق ماده ۵۰۰ قانون مجازات‌های اسلامی و بر اساس رای دادگاه به تحمل ۱۰ ماه حبس محکوم شد.
بر اساس این حکم که از سوی رئیس دادگستری و قاضی ویژه، احمد حضرتی، صادر شد، دادگاه همچنین به استناد و اختیارات حاصله از ماده ۲۵ قانون مجازات‌های اسلامی ضمن احتساب ایام بازداشت قبلی تا نصف از محکومیت حبس ایشان را برای مدت ۳ سال بطور مشروط صادر و اعلام نمود. منیع:خبرگزاری هرانا
همچنین درحکم دادگاه برای وی قید شده است که بخشی از اموال توقیف شده ایشان به نفع دولت ضبط و به جهت بیم استفاده دوباره و نابجا از آن در اختیار اداره اطلاعات قرار می‌گیرد.
ابراهیم فیروزی ۲۶ ساله، در تاریخ ۲۱ دی ماه سال گذشته در حالی که در خانه پدری خود بود توسط چند تن از ماموران امنیتی لباس شخصی بدون هیچ توضیحی بازداشت شد.
لازم به ذکر است که این شهروند مسیحی در ۲۹ فروردین ماه سالجاری از زندان رجایی شهر به جهت محاکمه در دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم به کلانتری آن شهر منتقل شد که در آنجا توسط یکی از افسران مورد ضرب و شتم قرار گرفت. همچنین در دادگاه اول ایشان در تاریخ فوق، دادگاه برای آزادی موقت ایشان مبلغ ۴۰ میلیون تومان قرار وثیقه صادر کرد که نامبرده بدلیل عدم پرداخت آن مجددا به زندان رجایی شهر منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر