یکشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۹۰

تشدید فشار‌ها بر بهائیان ساکن یکی از روستاهای توابع یاسوج

 علی رغم آزادی تعدادی از شهروندان بازداشتی یکی از روستای توابع یاسوج به نام "کتا"، کماکان آزار و اذیت این روستاییان به طرق مختلف پیگیری می‌شود.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گروه هایی خودسر با حمایت نیروی انتظامیِ محل، وارد روستای کتا شده و به ناسزا گویی و دادن شعارهایی علیه بهاییان مانند "مرگ بر بهایی" می‌پردازند.
همچنین با سنگ بهاییان و  منازل ایشان حمله می‌کنند و مانع از رفتن به مزارعشان برای کشاورزی می شوند.

لازم به یادآوری ست که در پی هجوم هفته‌های اخیر ماموران امنیتی به منازل بهاییان ساکن روستای کتا، دستکم پانزده نفر بازداشت شدند که برخی از این افراد نهم مردادماه از زندان آزاد شدند.
هم چنین یکی از بازداشت شدگان به نام "پروانه بهامین" طی روزهای اخیر از زندان یاسوج به زندان اوین منتقل شده است.

گفتنی ست  در اوایل دهه ۶۰ نیز گروهی به ساکنان بهایی این روستا که تنها منبع درآمدشان زراعت و کشاورزی است، هجوم آورده و موجب فرار ایشان به کوه‌های اطراف می‌شود. این در حالیست که روستائیان با بازگشت به محل زندگی شان بعد از یک هفته پنهان شدن در کوه‌ها، با تملک بسیاری از زمین‌های کشاورزی و منازل شان توسط مهاجمان روبه رو می شوند.

شواهد حاکی از آن است که یکی از اصلی ترین دلایل حمله اخیر به بهائیان روستای مذکور، مجبور کردن ایشان به خروج از آنجا و تصاحب زمین‌های کشاورزی ایشان است.منبع:هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر