جمعه، مرداد ۲۱، ۱۳۹۰

آزادی پنج شهروند بهایی از زندان دستجرد اصفهان

 پنج شهروند بهائی فعال در حوزهٔ اجتماعی به نام‌های پریسا مقدس، یگانه آگاهی، متین جانمیان، متین حقیری و سروش بیانی، امروز چهار شنبه ۱۹ مرداد ۹۰ از زندان دستگرد اصفهان آزاد شدند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، اتهام این پنج فعال اجتماعی، «اقدام علیه امنیت ملی، ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی» عنوان شده است. بر اساس این ماده قانون مجازات اسلامی، «هرکس با هر مرامی‌، دسته‌، جمعیت یا شعبه جمعیتی ‌بیش از دو نفر در داخل یا خارج از کشور تحت هر اسم یا عنوانی ‌تشکیل دهد یا اداره نماید که هدف آن برهم زدن امنیت کشور باشد و محارب شناخته نشود به حبس از دو تا ده سال محکوم می‌شود». دادگاه این پنج شهروند بهایی روز شنبه و به صورت گروهی برگزار شده است.
این پنج شهروند بهائی عصر روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در یکی از پارک‌های شهر اصفهان پس از بازداشت توسط نیروهای لباس شخصی به زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند و پس از یک دوره بازجویی به شکل موقت و با گرفتن مدارک شناسایی غروب‌‌ همان روز آزاد شده و روز شنبه ۱۵ مردادماه پس از مراجعه به ستادخبری وزارت اطلاعات در خیابان رودکی مجددا بازداشت شدند. گفتنی است، علت بازداشت آنان، فعالیت‌های اجتماعی و بهداشتی آن‌ها در پارک و آموزش‌هایی بوده است که در خصوص مضرات مصرف سیگار با کشیدن نقاشی بر روی کاغذ می‌داده‌اند.منبع:خبرگزاری هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر