سه‌شنبه، مرداد ۱۷، ۱۳۹۱

حمله و اهانت سایت های محفلی به شهروندان زرتشتی


.چند سایت اصولگرا خبر مشترکی را در حمله به جامعه و فرهنگ زرتشتیان کشور منتشر کردند و مدعی "حمله این هموطنان به فرهنگ حجاب" و همراهی هموطنان زرتشتی با "فتنه‌گران" در این زمینه شده‌اند.
« محبت نیوز» - بنا بر  گزارش جرس، در این «خبر» نویسندگان آن خواستار برخورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هموطنان زرتشتی شده‌اند.
به گزارش سایت ملی-مذهبی متن کامل این ادعا به شرح زیر است:

"چندی است که برخی از سایت‌های وابسته به زرتشتیان برخلاف قوانین کشور اقدام به انتشار تصاویر زنان بی‌حجاب و بدحجاب می‌کنند.
بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظیفه نظارت بر فعالیت‏های فرهنگی هنری و تبلیغاتی اقلیت‏های دینی زرتشتی، کلیمی و مسیحی برعهده اداره اقلیت‌های دینی این وزارتخانه نهاده شده است،وظیفه‌ای که گویا این روزها به فراموشی سپرده شده است.
متاسفانه چندی است که اقلیت زرتشتی ضمن برگزاری مراسمات مختلط مانند: جشن تیرگان، چک دوله، همایش آرش، مسابقات فرهنگی و ورزشی و ... اقدام به تصویر برداری از این مراسم‌ها کرده و برخی از سایت‌های وابسته به این اقلیت دینی اقدام به انتشار بخشی از تصاویر زنان و دختران بی‌حجاب و بدحجاب شرکت کننده در این مراسم‌ها می‌کنند و این در حالی است که این روزها رسانه‌های ضدانقلاب و فتنه‌گر ضمن حمله به فرهنگ حجاب و عفاف بصورت مداوم اقدام به تبلیغ و ترویج بدحجابی و بی‌حجابی می‌کنند.
شایان ذکر است هرچند اقلیت‌های دینی به عنوان بخش کوچکی از ترکیب جمعیتی ایران همانند سایر شهروندان ایرانی از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برخوردارند و طبق بندهای ۱۳، ۲۶ و ۶۴ قانون اساسی در داشتن نماینده در مجلس ،انجام مراسم دینی، تشکیل انجمن و اجرای مقررات مذهبی آزادند؛ اما تمامی این امور منوط به رعایت قوانین کشور و موازین اسلامی است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر