پنجشنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۱

ترفند جدید حکومت اسلامی؛ ماموران ارشاد واطلاعات به جای کشیشها دراصفهان کلیساها را اداره می کنند!


Logha_Church_2
در دو کلیسای مهم این شهر ماموران اطلاعاتی به طورثابت مستقر شده اند و  رسما به کشیش و ایمانداران  امر و نهی می کنند. آنها با ایجاد محدودیت و گفته های تفرقه آمیز تلاش دارند کلیساها را از درون بپاشانند.
اسقف آزاد مارشال سراسقف کلیساهای اسقفی اصفهان و دوتن از ایمانداران
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از مسیحیان اصفهان، هر روز میزان  فشارهای حکومت بر رهبران ، اعضا و ایمانداران کلیساهای اسقفی شهر اصفهان افزایش بیشتری پیدا می کند. اکنون ماههاست که در کلیساهای مهم این شهر افراد ثابتی که خود را مامور دولت می خوانند عملا اداره امور کلیساها را به دست گرفته اند و به رهبران و ایمانداران کلیسا امر و نهی می کنند.

این افراد در همه امور کلیسا دخالت می کنند و مرتب با تذکرهای خود به افرادی که در کلیسا حاضر می شوند، تلاش می کنند به هرترتیب از تعداد شرکت کنندگان در جلسات بکاهند. آنها رهبران کلیساها را تهدید می کنند که حتی یک کلمه با غیر مسیحیان حرف نزنند و به زبان ساده تر مسلمان زاده ها را اصلا تحویل نگیرند.
از طرف دیگر به شدت مراقبت می کنند که شخص جدیدی به کلیسا نیاید. حتی اگر ایمانداران قدیمی تلاش کنند فرزندان یا افراد فامیل خود را به کلیسا بیاورند، با آنها مستقیم برخورد می کنند و تهدیدشان می کنند که برای آنها در دستگاه قضائی پرونده خواهند ساخت.
در کلیساهای اسقفی شخصی که خود را آقای "مظاهری" کارمند بازنشسته آموزش و پرورش معرفی می کند، از سوی اداره اطلاعات برای نظارت بر کار کلیساها معرفی شده است. این شخص علاوه بر ابلاغ دستورات دستگاههای امنیتی به رهبران کلیسا، مرتب سر راه ایمانداران سبز می شود و با زدن حرفهائی سعی در ارعاب آنها دارد. در بسیاری از موارد نیز تلاش می کند تا بین ایمانداران اختلاف بیندازد.
مطابق اخبار واصله به اف سی ان ان، ماموران اطلاعات از طریق شنودهائی که در بیمارستان "عیسی بن مریم" در مجاورت کلیسای "حضرت لوقا" کار گذاشته اند همه گفتگوهای درون کلیسا و رفت و آمدها را تحت کنترل دارند. همین کار را در مورد کلیسای "پولس مقدس" از طریق مدرسه ای به نام "محمد منتظری" که در کنار آن است به انجام می رسانند.
آنها مدتی پیش از کشیش "شریفیان" رهبر کلیسای حضرت لوقا خواستند که کپی کارت ملی ، برگ تعمید و آدرس و شماره تلفن تمام ایماندارانی که به آن کلیسا رفت و آمد می کنند در اختیارشان بگذارد. ماموران تاکید کردند که اگر کسی این مدارک را تحویل ندهد حق شرکت در جلسات کلیسا را ندارد. بعد از درخواست کشیش کلیسا برای ارائه این مدارک از سوی حاضران در جلسات کلیسا، عده ای از دردسرهای بعدی ترسیدند و تصمیم گرفتند دیگر به کلیسا نروند.
آن عده نیز که مدارک خود را تحویل دادند، حتی آنها که منازلشان در محلهای دور از مرکز شهر و در شهرکهای اطراف بود، تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفتند.
 شیوه های تفرقه افکنی
غیر از مراقبتهای شدید و کنترل بی سابقه رهبران کلیسا برای جلوگیری از ورود افراد جدید به کلیسا، ماموران از شیوه های تفرقه افکنانه برای ایجاد اختلاف بین ایمانداران استفاده می کنند. آنها ایمانداران را تک تک به اداره اطلاعات احضار می کنند و به کمک شنودهای خود مسائلی را علیه شخص احضار شده مطرح می کنند و به او می گویند دوستانت در کلیسا اینها را به ما گزارش کرده اند.
به این ترتیب تلاش می کنند تا ایمانداران و فعالان کلیسا را نسبت به هم بد گمان کنند. با این روش موفق شده اند تا کنون چند نفر از فعالان کلیسا را منزوی کنند. فرد منفعل عاقبت خود را به نوعی از کلیسا کنار می کشد.
البته این روش جدید نیست و درسالهای گذشته این مهمترین روش آنها برای ایجاد تردید و تفرقه بین ایمانداران بوده است. آنها از این طریق ریزشهای بسیاری در کلیساهای مذکور به وجود آورده اند و موفق شده اند از تعداد شرکت کنندگان قدیمی در جلسات تا حدی بکاهند.
ماموران حکومت اسلامی تلاش می کنند با اعمال روشها ی جاسوسی و ایجاد فضای امنیتی در کلیساها ، جو روحانی آنها را به هم بزنند تا بی سر و صدا این کلیساهای قدیمی خود از درون بپاشند و عاقبت درهایشان بسته شود.
بازداشتهای گسترده
انتشار خبر کشف یک محموله بزرگ کتاب مقدس در اوایل زمستان سال گذشته در اصفهان ، افزایش چشمگیر تعداد نوکیشان مسیحی و کلیساهای خانگی در آن شهر طی سالهای اخیر، باعث شده است که در 8 ماه گذشته فشار بر کلیساهای اصفهان شدت پیدا کند.
ابتدا خبر بازداشت کشیش حکمت سلیمی رهبر کلیسای پولس مقدس اصفهان (از کلیساهای قدیمی اصفهان واقع در محله سنگتراشان) در روز 3 اسفند ( 22 فوریه 2012) توسط خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر منتشر شد. پس از آن منابع مسیحی در اصفهان خبر بازداشتهای دیگری در همان روز را دادند. تاریخ این بازداشتها همه در یک روز بودو نشان می داد که برنامه ای از پیش طراحی شده برای این بگیر و ببندها وجود داشته است و ظاهرا همه آنهادر ارتباط هستند.
منابع مسیحی اصفهان کمی بعد بازداشت خانمها شهناز ظریفی (نفر سمت راست در عکس بالا) و مریم دل آرام و آقایان شهرام قائدی و مجید عنایت و فریبرز پارسی نژاد را نیز در این شهر تائید کرده اند. همه آنها به جز یک نفر در همان تاریخ 3 اسفند بازداشت شده اند. پس از گذشت چند روز مشخص شد که دامنه دستگیری مسیحیان در اصفهان از آنچه تصور می شد گسترده تر بوده است.  اسامی چهار نفر دیگر نیز در بین مسیحیان اصفهان دهان به دهان میگشت. از آن جمله آقایان میثم حجتی، عنایت جعفری، کیهان امیری (نفر سمت چپ در عکس بالا)  و روح الله حسینیان بودند که گفته میشد آنها نیز توسط ماموران بازداشت شده اند.
تعداداسامی اعلام شده مجموعا ده نفر بود. ولی بازداشت شدگان تعداد بیشتری بودند که به دلایل شخصی اعلام اسامی آنها انجام نشد.همه این افراد ایمانداران کلیساهای اسقفی اصفهان بودند. منابع مسیحی در اصفهان تاکید داشتند که این افراد هرگز در خارج کلیسا هیچگونه فعالیت فوق العاده مسیحی نداشتند. گویا ماموران اطلاعات اصفهان کورکورانه اسامی این افراد را انتخاب کرده بودند. این افراد ایماندارانی بودند که فقط برای مدتها با نظم در همه جلسات کلیسا حاضر می شدند.
ده نفر مذکور  طی دو نوبت در روزهای دوشنبه 11 اردیبهشت (30 آپریل 2012) و سه شنبه 12 اردیبهشت (1 می 2012) از زندان  به طور موقت تا زمان تشکیل دادگاهشان آزاد شدند. برای کشیش حکمت سلیمی ، آقای میثم حجتی و خانم شهناز ظریفی وثیقه هائی به ارزش 50 میلیون تومان و برای بقیه وثیقه های 30 میلیون تومانی درخواست شده بود. این وثیقه ها توسط خانواده های آنها تهیه و به دادگاه انقلاب اصفهان سپرده شد. هنوز از برگزاری دادگاه برای 10 نفر مذکور خبری نیست.
مسیحیان اصفهان به اف سی ان ان گفتند که این بار علاوه بر اتهامات همیشگی و معمول که در دادگاههای اسلامی به مسیحیان نسبت می دهند، موارد دیگری نیز به لیست اتهامات  وارده از سوی مقامامات امنیتی و قضائی به مسیحیان افزوده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر