دوشنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۹۱

تماس تلفنی قلندری‌نژاد، درویش گنابادی از زندان پس از پنج روز بی‌خبری


صبح روز گذشته عبدالغفور قلندری‌نژاد از دراویش گنابادی شهر بندرعباس پس از ۵ روز بی خبری با خانواده‌ی خود تماس تلفنی گرفت.
به گزارش مجذوبان نور، عبدالغفور قلندری نژاد از دراویش گنابادی ساکن بندرعباس که صبح روز ۱۶ مردادماه ۱۳۹۱ توسط چند نفر لباس شخصی در شهر بندرعباس بازداشت شده بود پس از ۵ روز بی خبری با خانواده‌ی خود تماس تلفنی گرفت.
این درویش گنابادی با توجه به اینکه در تمام طول زمان بازداشت در بندرعباس و سپس انتقال وی به صورت هوایی به تهران با چشم بند بوده است از محل دقیق نگهداری خود اطلاعی ندارد و به گفته‌ی خانواده‌ی او، وی در بازداشتگاه مرکزی اطلاعات تهران نگهداری می‌شود.

اتهام این درویش گنابادی اقدام علیه نظام اعلام شده است که تا کنون وی را جهت تفهیم اتهام به دادگاه منتقل نکرده‌اند و طی این ۵ روز مورد بازجویی بوده است. با توجه به اینکه این قلندری‌نژاد در ابتدای سال ۹۱ در تصادف رانندگی دچار مشکل جسمی از ناحیه زانوی پا و کمر شد، خانواده‌ی این زندانی عقیدتی با بیان اینکه او باید تحت نظر پزشک باشد و پای او به گفته‌ی پزشکان متخصص نیاز به عمل فوری داشته است به طوری که این درویش را قبل از وقت قبلی عمل جراحی تعیین شده توسط پزشک بازداشت و روانه‌ی بازداشتگاه کرده‌اند، از حال جسمی ایشان ابراز نگرانی کرده‌اند.
لازم به ذکر است به غیر از اقدام علیه نظام از سایر اتهامات این درویش گنابادی اطلاعی در دست نیست اما به دلیل همکاری این درویش گنابادی با سایت مجذوبان نور«پایگاه خبری دراویش گنابادی» بازداشت این درویش گنابادی در ادامه ی فشارها بر مدیران و پرسنل سایت مجذوبان نور است.
از شهریور ماه سال گذشته نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به شدت با پرسنل و همکاران سایت مجذوبان نور برخورد کرده‌اند و بیش از ۲۰ تن از مدیران، وکلا، پرسنل و همکاران سایت مجذوبان نور تا کنون بازداشت شده‌اند که هم اکنون ۸ تن از این افراد همچنان در زندان‌های اوین تهران و عادل آباد شیراز در حبس هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر