سه‌شنبه، مرداد ۲۴، ۱۳۹۱

اخراج افروز ذبیحی، دانش‌آموز بهائی دبیرستان استعداد‌های درخشان


جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی – افروز ذبیحی دانش‌آموز بهائی مقطع دوم دبیرستان مدرسه‌ی استعداد‌های درخشان شهرستان ساری، به دلیل اعتقاد به آیین بهائی از مدرسه اخراج شد.
به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، این دانش‌آموز بهائی در سال جاری در آزمون تکمیل ظرفیت این مدارس شرکت نموده و‌ با کسب رتبه‌ی ۱ در این آزمون وارد مدرسه تیزهوشان شده بود. وی رتبه‌ی نخست مدرسه در آزمون قطب سمپاد(‌سازمان پرورش آزمون استعدادهای درخشان) در سطح استان و رتبه ی نخست استان در درس فیزیک را به خود اختصاص داد و با معدل ۱۹.۸۲ ترم اول را در این مدرسه به پایان رساند.

همچنین وی پیش‌تر نیز در سال‌های پنجم ابتدایی و سوم راهنمایی با وجود احراز امتیاز در امتحانات ورودی، از ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان به دلیل اعتقادش به دیانت بهایی محروم شده بود.

خانواده‌ی افروز پس از انقلاب فرهنگی همواره با محرومیت از تحصیل مواجه بوده‌اند. دو خواهر و برادر افروز نیز به دلیل اعتقادشان به دیانت بهایی با وجود احراز امتیازات لازم از ورود به دانشگاه و مدرسه‌ی استعدادهای درخشان محروم شده‌اند. پدر وی نیز دبیر ریاضی اخراجی از آموزش و پرورش و مادرش دانشجوی اخراجی رشته ی پرستاری می‌باشند که این دو نیز به دلیل اعتقادشان به آیین بهایی از ادامه ی تحصیل محروم شده‌اند.
لازم به توضیح است که پیشتر سندی محرمانه منتشر شده بود که نشان می‌داد وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای به ادارات کل آموزش و پرورش کشور، خواهان شناسایی و معرفی دانش آموزان بهایی به حراست این وزارت خانه شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر