پنجشنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۱

همسر یوسف ندرخانی اتهامات جدید مطروحه برعلیه وی را شایعه خواند


خبرگزاری هرانا - همسر یوسف ندرخانی زندانی مسیحی که از سال ۸۹ در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می‌برد، اتهامات مطروحه از سوی برخی از رسانه‌های برونمرزی مبنی بر «اخاذی» را تکذیب و شایعه خواند.
فاطمه پسندیده در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام داشت: طبق احضاریه که به وکیل وی آقای عباس مونسی درتاریخ ۱۸ تیر ماه سالجاری ابلاغ شده است، دادگاه ایشان در ۱۸ شهریور ماه برگزار خواهد شد.
وی ضمن تکذیب شایعات مطروحه در رسانه‌های برون مرزی در خصوص اتهام اخاذی اعلام داشت ایشان تنها بر اساس اتهام ارتداد محاکمه شده‌اند و اتهاماتی که در طی روزهای اخیر مطرح شده است‌‌ همان اتهاماتی است که رسانه‌های وابسته به حاکمیت در سال گذشته اعلام کرده بودند که هیچ یک از آن‌ها در پرونده وی وجود ندارد.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی مسیحی به هرانا گفت: "در احضاریه‌ای که شعبه ۱۱ دادگاه تجدید نظر استان گیلان به وکلای وی در رشت و تهران ارسال کرده است اتهام ارتداد در برگه وجود ندارد."
یوسف ندرخانی که در سن ۱۹ سالگی به دین مسیحیت گرویده است بر اساس اعلام نزدیکانش رهبر جماعتی کوچک از مسیحیان اهل رشت بوده است. حکم اعدام او به جرم ارتداد در تاریخ اول شهریور ۱۳۸۹ توسط شعبه یازدهم دادگاه تجدید نظر استان گیلان تایید شد با این حال در تاریخ ۷ تیرماه ۱۳۹۰ حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور منوط به توبه وی نقض شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر