شنبه، مرداد ۱۴، ۱۳۹۱

ادامه بازداشت شهروندان بهایی در یزد، اراک و توابع اصفهان


خبرگزاری هرانا - در پی بازداشت ۱۰ شهروند بهایی در شهرهای اصفهان و یزد در روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه این بازداشت‌ها دامنه وسیعتری داشته است و در تاریخ مذکور بهاییان دیگری نیز دستگیر شده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، «طاهره رضایی» شهروند بهایی ساکن شاهین شهر، «خسرو دهقانی» شهروند بهایی ساکن ویلاشهر و «نغمه فارابی» شهروند بهایی ساکن نجف آباد پس از بازرسی منازلشان توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند.

هم چنین ماموران منزل «ویدا پروینی» شهروند بهایی ساکن ویلاشهر را تفتیش و کامپیو‌تر و کتب مذهبی نامبرده را ضبط و محل را ترک نمودند سپس ویدا پروینی را تلفنی احضار که به دلیل عدم ارائه احضاریه رسمی نامبرده تاکنون خود را معرفی نکرده است.
قابل ذکر است در یکی از موارد فوق ماموران اداره اطلاعات یزد با دردست داشتن حکم منزل فرد مزبور را بازرسی و وی را بازداشت نمودند.
همین طور در روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه ماموران امنیتی منزل «شهرام فلاح» شهروند بهایی ساکن کرمان را بازرسی و کامپیو‌تر و تلفن همراه، کتب و عکس‌های مذهبی را ضبط کردند و قبل از ترک محل به همسر نامبرده اظهار داشتند که شهرام فلاح در یزد بازداشت شده است.
از طرف دیگر ماموران امنیتی در همین روز به منزل «نوید حقیقی» شهروند بهایی ساکن اراک مراجعه کرده و پس از ضبط کتب و عکس‌های مذهبی، نامبرده را نیز بازداشت و به بازداشتگاه شهرستان اراک منتقل نمودند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر