یکشنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۹۱

واكنش رسانه های امنیتی به انتشار تقویم دعای مسیحیان در ماه رمضان !


.تقویم دعای ۳۰ روزه ، طرحی است از سوی یك سازمان مسیحی برای ایام ماه رمضان، برای مسیحیان ی كه ممكن است درطی این ماه در كشورهای اسلامی هدف خشونت قرار گیرند، اما رسانه های حكومتی جمهوری اسلامی از آن بعنوان جریان مرموز" برنامه تبلیغاتی مسیحیان تبشیری ویژه مسلمانان " یاد می كنند.
آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز» - ماه رمضان در اسلام یک مناسبت مذهبی است که در طول نهمین ماه قمری، ماه رمضان، رخ می‌دهد. در كتاب قرآن، بطور مستقیم به مسلمانان دستور داده شده که در این ماه روزه بگیرند. مسلمانان در كشورهای اسلامی به مدت ۳۰ روز را روزه می گیرند و قبل ازطلوع تا غروب آفتاب از خوردن وآشامیدن خودداری می‌کنند. و بیشتر به مناسك و آئین های مذهبی و خواندن قران پرداخته و توجه ویژه ایی به این ایام دارند .
اما این اعمال مذهبی برخی از مسلمانان را مذهبی تر می سازد. اگر چه این حس مذهبی شدن مضاعف در مسلمانان می تواند برای مسیحیانی که در کشور های اسلامی زندگی می کنند خطرناک باشد.
- تقویم دعای ۳۰ روزه
پیش از آغاز ماه رمضان «کارل مولر» مسئول و مدیر عامل سازمان «درهای باز» خبر داد که این سازمان یک تقویم دعای 30 روزه جهت ماه رمضان ارائه داده که مسیحیان را در دعا برای مسیحیان جفا دیده در سراسر دنیا راهنمایی می کند. و همچنین بطور روزانه موضوعاتی را برای دعا برای مسلمانان ارائه می کند. برای نمونه در روز 19 این تقویم دعا اینطور آمده است که، « انجام دستور عیسی مسیح، که می گوید دشمنت را محبت کن.».
کارل مولر در گفتگو با خبرگزاری میسیون گفته است: "مسیحیان در بیشتر ماه های سال مانند بقیه مردم به فعالیت مشغولند. اما وقتی در طول روز های ماه رمضان چیزی بخورند و یا بیاشامند، می توانند مورد هدف جفای پلیس امنیتی و یا هم وطنان مسلمان خود قرار گیرند."
رمضان برای مسیحیان هر سال بیش از سال پیش دشواری به همراه می آورد. با تمرکز بیشتر مسلمانان به خدمت به الله، برخی از آنها تمرکز و تکیه شان را بر دستوراتی از قرآن که درباره از میان برداشتن غیر مسلمانان بویژه مسیحیان است بیشتر می کنند.
مولر معتقد است؛ "مسیحیان در کشور های اسلامی در سراسر جهان در این ایام افزایش شدیدی در جفا را تجربه می کنند".
سازمان "درهای باز" سعی دارد با گسترش فعالیت‌هایی از قبیل تقویت آموزش‌های مسیحی، دعا، خدمت و وکالت مسیحیان جفا دیده در سخت ترین مکان ها ایمانداران مسیحی را حمایت کرده و تقویت بخشد. هدف از ارائه این تقویم دعا، برای این بوده که مجریان آن در نظر داشتند تا به این طریق رمضانی متفاوت برای مسیحیان دیگر نقاط دنیا به ویژه کشورهای اسلامی که در آنها مسیحیان مورد سخت ترین جفاها هستند ایجاد کنند.
تقویم دعای ۳۰ روزه که به گفته تهیه کنندگان آن در پایان ماه رمضان از استقبال خوب كاربران نیز برخوردار بوده، نه تنها مورد توجه مسیحیان ایرانی بلكه بسیاری از مسلمانان بخصوص در ایران نیز قرار گرفت ، دو  سایت انگلیسی زبان "دعا اكنون برای ایران" ( Pray Iran Now ) و سازمان " درهای باز" با قرار دادن این تقویم دعای ۳۰ روزه و انتشار خبر آن بفارسی از سوی « محبت نیوز» توجه بسیاری از ایرانیان را به آن سایت جلب كرد. به گونه ایی كه این موضوع حتی از نگاه رسانه های امنیتی حكومت جمهوری اسلامی هم دور نماند .
- واکنش رسانه‌های امنیتی جمهوری اسلامی
انتشار تقویم دعا در ماه رمضان با واکنش برخی رسانه‌های امنیتی جمهوری اسلامی مواجه شد. سایت «ندای انقلاب» وابسته به افراد لباس شخصی‌های سپاه پاسداران با بیان اینکه جریان مرموز موسوم به مسیحیان تبشیری، برنامه تبلیغاتی ویژه ای را طرح ریزی کرده است نوشت: «مسیحیان تبشیری در حرکتی خزنده و مرموز از مبلغان مسیحی خواسته‌اند نسبت به عملیاتی کردن سناریوی جذب جوانان ایرانی در این ماه اقدام کنند.» این سایت حكومتی به مسئولان و علمای اسلامی هشدار داده تا نسبت به این قبیل اقدامات هوشیار باشند و برای مقابله با آن برنامه ریزی کنند.
واکنش رسانه‌های امنیتی ایران به این موضوع و طرح ادعای اینکه چنین طرحی برای جذب جوانان ایرانی تدارک دیده شده طبق معمول برای افزایش فشار بر مسیحیان ایران است، اگر چه این طرح نه فقط برای ایران بلكه برای كلیه كشورهای مسلمان بوده كه در فهرست کشورهای جفا کننده به مسیحیان قرار دارند.
۹ کشور از ده کشوری که در آنها مسیحیان مورد سخت ترین جفا ها هستند، دولت هایی اسلامی دارند. این ۹ کشور عبارتند از افغانستان (2)، عربستان سعودی (3)، سومالی (4)، ایران (5)، مالدیو (6)، ازبکستان (7)، یمن (8)، عراق (9) و پاکستان (10). کره شمالی هم در صدر این لیست قرار دارد.
آنطور که پیداست امروزه هر جریانی كه از سوی مسیحیان برای مسلمانان شكل بگیرید اگر چه دعا برای آنان نیز هم باشد، با واکنش نیروهای امنیتی و مقامات رو برو می‌شود و آنان می‌پندارند كه طرح و یا نقشه ای برای مسیحی كردن مسلمانان در حال اجراست.
از این رو حتی گرایش جوانان به مسیحیت از دیدگاه مقامات امنیتی و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به عنوان " اخلال در امنیت ملی و عناد با جمهوری اسلامی" تلقی می شود.
دشمنی جمهوری اسلامی با مسیحیت تا آن حدی است که حتی اگر مسیحیان قصد كمك كردن به مسلمانانی را داشته باشند که در بلایای طبیعی گرفتار شدند اما نظام آن را بعنوان طرح مسیحی سازی یا سعی در تغییر دین افراد و یا ترویج مسیحیت می‌خواند و با همین استدلال كمك های مردمی و بخصوص از سوی سازمانهای خیَر مسیحی را نمی پذیرد و یا در صدد حتی مبارزه و برخورد با آن بر می آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر