جمعه، اسفند ۱۲، ۱۳۹۰

آزادی فوری یوسف ندرخانی خواست مسیحیان ایران و پیامی مهم برای جامعه جهانی مسیحی


Yousef_Nadarkhany
نشر شایعات بدون منبع درباره اتفاقاتی که رخ نداده نه تنها هیچ کمکی به وضعیت نامطلوب ندرخانی  پس از دو سال رنج و اسارت نمی کند، بلکه به تدریج باعث کم شدن حساسیت جهانی به این موضوع مهم می شود.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع نزدیک به وکلای پرونده یوسف ندرخانی، در دو ماه گذشته هیچ اتفاق جدیدی در پرونده او توسط منابع رسمی و موثق گزارش نشده است. پرونده این زندانی عقیدتی در مرحله دادگاه تجدید نظر استان می باشد و هنوز این دادگاه حکم اعدام صادره از سوی دادگاه بدوی را تائید یا رد نکرده است.

در حالیکه اکنون موج دیگری از تلاش جامعه جهانی برای آزادی این محکوم به اعدام بالا گرفته است. نیروهای اطلاعاتی حکومت تلاش دارند که با به راه انداختن شایعات دروغ درباره این پرونده فضا را باردیگر مه آلود کنند تا بتوانند مقاصد خود را برای سرپوش گذاشتن بر خفقانی که می خواهند بر جامعه مسیحی ایران حاکم کنند به نتیجه برسانند.
متاسفانه برخی دوستان نا آگاه نیز بر این شایعات دامن می زنند و به خاطر مطرح کردن نام خود  ناخواسته به مقاصد دشمنان مسیحیت در ایران یاری می رسانند. نشر شایعات درباره اتفاقاتی که رخ نداده نه تنها هیچ کمکی به وضعیت نامطلوب یوسف ندرخانی  پس از دو سال رنج و اسارت نمی کند، بلکه به تدریج باعث کم شدن حساسیت جهانی به این موضوع مهم می شود.
جامعه مسیحیان ایران از ابتدای اسارت یوسف ندرخانی  در سال 1388 (2010 میلادی) همواره خواهان آزادی  او و همه زندانیان عقیدتی مسیحی و غیر مسیحی در داخل ایران بوده و هستند. اکنون نیز مسیحیان ایران چه در داخل و چه در خارج کشور با راه انداختن کارزارهای مختلف علیه حکم اعدام صادر شده از سوی یک دادگاه در شهرستان لاکان (از توابع استان گیلان) برای یوسف ندرخانی ، بزرگترین حامیان او به شمار می روند.
این فعالیت جامعه مسیحی ایران نه فقط برای آزادی انسانی است که جرمی مرتکب نشده ، یلکه برای مقابله با قانون و قاعده بی شرمانه ای به نام  "حکم ارتداد" است که حتی خود فقهای مسلمان نیز بر سر درستی و لزوم آن توافق ندارند.
واقعیت این است که این قانون مضحک و غیر بشری قرنهاست مانند پرنده ای شوم بر جان  جامعه ایرانی افتاده است و حتی بارها در طول تاریخ خود شیعیان نیز قربانی آن شده اند. این قانون تلاش می کند تا قدرت آزادی اندیشه و انتخاب عقیده را که هدیه الهی به انسان است از او بگیرد.
پیامی به مسیحیان جهان
ندرخانی از تابستان سال 2010 میلادی به اتهام ارتداد و خارج شدن از دین اسلام در شهر محل سکونتش به زندان افتاد.
اقدام یک دادگاه اولیه در یک شهر کوچک در شمال ایران برای صدور حکم اعدام به علت ارتداد برای یوسف ندرخانی در اوایل  سال   2011 میلادی، توسط وکلای او به چالش کشیده و آنها مطابق قوانین درخواست لغو آن حکم را کردند.
این درخواست تجدید نظر پرونده ندرخانی را به دادگاه تجدید نظر استان برد و از آن تاریخ تا کنون هنوز این دادگاه حکم خود را درباره متهم صادر نکرده است. اواخر تابستان سال گذشته آقای "دادخواه" وکیل این متهم عقیدتی اعلام کرد که منتظر رای دیوانعالی کشور در مورد حکم موکلش  می باشد. منظور او از این سخن اظهار نظری بود که دادگاه تجدید نظر استان از دادگاه عالی ایران  مورد این پرونده خواسته بود.
مطالب عنوان شده به وسیله وکیل ندرخانی توسط  برخی رسانه ها طور دیگری جلوه داده شد. آنها مطرح کردند که حکم اعدام ندرخانی قطعی شده است و او در آستانه اعدام می باشد. این مسئله واکنش شدید جهانی را به همراه داشت و وزرای خارجه ایالات متحده و بریتانیا نیز در این مورد صحبت کردند. کمی بعد اظهارات وکیل ندرخانی نشان داد که پرونده او همچنان در مرحله دادگاه تجدید نظر استان است و هنوز رای دادگاه تجدید نظر درباره او صادر نشده است.
اینبار نیز در چند رسانه ابتدا از قول نزدیکان ندرخانی و بعد به نقل از "مرکز آمریکائی برای قانون و عدالت "  (ACLJ) اعلام شد که حکم اعدام او به شعبه اجرای احکام دادگاه گیلان اعلام شده است ولی منبع این خبر مشخص نیست . در حالی که هنوز هیچ خبری در مورد حکم دادگاه تجدید نظر منتشر نشده است و  هیچ اطلاعی از اعتراض به آن و ارسال پرونده به دیوان عالی کشور برای صدور رای نهائی توسط وکلای ندرخانی در دست نیست، صدور چنین حکمی بعید به نظر می رسد.
فیروز صادق خانجانی از نزدیکان و همفکران ندرخانی در خارج از ایران در مصاحبه اخیر خود با رسانه های فارسی زبان خارج کشور در خصوص ابلاغ حكم اعدام  یوسف ندرخانی به اجرای احکام اعلام کرد از جزئیات آن بطور كامل اطلاعی ندارد .
جامعه جهانی مسیحیان نقش عمده ای در این مورد می توانند بازی کنند. مسیحیان جهان باید ضمن حمایت یکپارچه از مسیحیان ایران در کمپینهائی که برای آزادی ندرخانی در سراسر دنیا راه انداخته شده است، به روشنگری مردم دنیا درباره قانون غیر عادلانه ارتداد در کشورهای مسلمان نشین بپردازند و آن را محکوم کنند.
همچنین مسیحیان دنیا باید متوجه باشند که خواهران و برادران مسیحی آنها در ایران یکپارچه و با صدای بلند خواستار آزادی یوسف ندرخانی هستند. تقریبا همه مسیحیان ایران معتقدند که نداشتن اعتقاد به آموزه کتاب مقدسی تثلیث و ادعای برخی از نزدیکان آقای ندرخانی بر کشیش بودن او بدون داشتن مدارک کافی و گذراندن دوره های لازم ، هیچکدام دلیل موجهی بر صدور حکم ناعادلانه اعدام و نگهداشتن طولانی مدت ایشان  در زندان به جرم تغییر دین  نمی تواند باشد.
حکومت جمهوری اسلامی یک حکومت غیر قابل پیش بینی و ناقض حقوق انسانی شهروندان خود است. اینکه مراحل قضائی برای آقای ندرخانی کامل نشده است هرگز نمی تواند مانع این شود که دستگاه قضائی جمهوری اسلامی دست به یک اقدام غیر انسانی علیه او نزند. بنابراین مسیحیان دنیا باید با هوشیاری و تکیه بر منابع و اخبار درست بر فشار منطقی و مستدل خود بر دولتهایشان بیفزایند تا جهان شاهد آزادی ندرخانی و لغو قانون ناعادلانه "حکم ارتداد" در ایران باشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر