پنجشنبه، اسفند ۱۱، ۱۳۹۰

بی‌خبری یک ماهه از فرشید یزدانی شهروند بهایی در شیراز


از وضعیت فرشید یزدانی شهروند بهایی بازداشت شده در شیراز هیچ اطلاعی در دست نیست.
رزیتا اسلامی همسر فرشید یزدانی با ابراز نگرانی از وضعیت همسرش در بازداشتگاه پلک ۱۰۰ شیراز گفت: «الان ۲۳ روز است هیچ خبری از او ندارم جز آن‌که سه شنبه از پلاک ۱۰۰ زنگ زدند تا گردنبند شوهرم را ببرم زیرا گردن او قبلا شکسته بود. تقریبا هر روز به دادگاه انقلاب مراجعه کرده‌ام اغلب راهم نمی‌دهند، زنها را اغلب راه نمی‌دهند و فقط مردها می‌توانند به راحتی وارد شوند.»

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» فرشید یزدانی جزو بهاییانی بود که در جریان بازداشت‌های گسترده بهمن ماه در شیراز بازداشت و به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ شیراز منتقل شده است.
رزیتا اسلامی همسر وی بازداشت همسرش را چنین شرح می‌دهد که «در تاریخ  ۱۱ بهمن ماه سه لباس شخصی با ماسک ساعت هفت صبح در حالی که فرزند ۱۵ ساله ما خواب بوده و من و پدرش مسافرت بودیم وارد خانه می شوند. وقتی فرزند ما از ترس می‌خواسته داد بکشد دهان او را گرفته اسلحه نشانش می‌دهند و کلیه لوازم خانه را به هم ریخته قفل در اتاق خواب ما را با لگد شکسته و  وارد می‌شوند. لپ تاپ، کیس کامپوتر فرزندمان که وسیله درسی او بوده عکس‌های خصوصی و سی دی‌ها همه راضبط می کنند و بدون این‌که صورت اجناس را تحویل بدهند رفته‌اند.»
وی ادامه داد: «شنبه صبح ما در مسیر برگشت بودیم که به تلفن همسرم زنگ زده و گفتند اگر می‌خواهید بی آبرو نشوید و با دستبند جلو همسایه‌ها نبریمت خودت را همین که به شیراز رسیدی به پلاک ۱۰۰ معرفی کن. صبح یکشنبه طی نامه‌ای مراتب را به دادستانی اعلام کردیم و کسب تکلیف کردیم که آیا شوهرم برود گفتند مسئله مهمی نیست تا شب بر می گردد.»
وی در ادامه گفت: «دادستان کل، دایره حقوق شهروندی، دادگستری کل استان فارس همگی یا می‌گویند کاری نمی‌توانیم بکنیم  یا می‌گویند باید بررسی کنیم. تا به حال نه اتهامی از ایشان به من گفته شده نه علت دستگیری.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر