چهارشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۹۰

اظهارات عجیب رئیس شورای خلیفه گری ارامنه در باب رهبران جمهوری اسلامی


.
وی گفت: عنایتی که حضرت امام خمینی و آیت الله خامنه ای، این دو شخصیت جهان اسلام بر ادیان ابراهیمی داشتند ما در هیچ جای دنیا سراغ نداشته و نداریم و سیمای "مسیح" را در وجود آنها می بینیم !
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران« محبت نیوز»، رئیس شورای خلیفه گری ارامنه استان آذربایجان شرقی در اظهاراتی که علف‌های هرزِ تملق و چاپلوسی در آن ریشه‌های قطوری دارد گفته است: «عنایتی که حضرت امام خمینی و آیت الله خامنه ای بر ادیان ابراهیمی داشتند ما درهیچ جای دنیا سراغ نداشته و نداریم و سیمای "مسیح" را در وجود آنها می بینیم ! »

سخنان گستاخانه «گریگور چیفتچیان» رئیس شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان به تشبیه رهبران آخوند جمهوری اسلامی به "عیسی مسیح" خلاصه نشد و مدعی شد: «نظام جمهوری اسلامی احترام خاصی نسبت به اقلیت های مذهبی و دینی قائل است که چنین فضایی در دیگر کشورها وجود ندارد ! ».
وی با بیان اینکه تبلیغات منفی علیه نظام اسلامی ایران کور و بی فایده است، گفت: «عنایت جمهوری اسلامی ایران بر ادیان غیر مسلمان ستودنی است و این نظام در عمل ثابت کرده که احترام مضاعفی نسبت به پیروان ادیان ابراهیمی در کشور قائل است.»
اظهارات تعجب برانگیز «گریگور چیفتچیان» رئیس شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان در حالیست که طی فقط چند هفته اخیر موج دستگیری مسیحیان در ایران به ویژه در شهرهای اصفهان و اهواز و كرمانشاه به حد بی سابقه ای افزایش یافته است. ادعای آزادی ادیان در ایران در تناقض آشکار با عملکرد جمهوری اسلامی قرار دارد. موج بازداشت و فشارها  از سوی ماموران حكومتی در سالها و ماههای گذشته آن چنان بود كه حتی باعث دستگیری و زندانی شدن برخی از هموطنان ارامنه نیز شده است . همچنین طی ماه‌های اخیر بدستور وزارت اطلاعات سرویس فارسی دو  کلیسای پروتستان عمانوئیل و کلیسای انجیلی پطرس در تهران نیز تعطیل شده است. مدت‌های مدیدی است پرستش ایمانداران مسیحی در كلیسا همراه با موزیک ، فروش و یا پخش کتاب مقدس در کلیساها از سوی دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی نیز ممنوع اعلام شده است.
سخنان « گریگور چفتچیان» مبنی بر اینكه رهبران جمهوری اسلامی عنایت خاصی بر اقلیت های دینی دارند از این نظر ممكن است حائز اهمیت باشد كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و از بركت فتوای بنیانگذار جمهوری اسلامی اجازه هرگونه ساخت و ساز كلیسا در كشور ممنوع اعلام شده و بعضن تعدادی كلیساها نیز در برخی از شهرهای ایران نیز بدستور مقامات اطلاعات بسته شد . ظاهرن كلیه مسیحیان ایران می بایست با همین تعداد كلیسایی كه در كشور وجود دارد بسازند. حتی مشاهده شده ساختمان های كلیساها كه بر اثر مرور زمان نیاز به تعمیرات دارند از سوی مسئولان شهری  به سختی به آنان مجوز تعمیرات و بازسازی می دهند.
پیش از این «ربرت بگلريان»، نماينده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی دراين‌باره طی مصاحبه ایی گفته بود :« به عنوان مثال در "شاهين‌شهر" اصفهان كه بيش از 1800 ارمنی ساكن هستند حتي يک كليسا هم وجود ندارد، اين درحالي است كه در برخي روستاهاي چهارمحال بختياري كه هيچ ارامنه‌اي در آنجا زندگي نمي‌كند، كليساهاي تاريخي متروكي باقي‌مانده كه بدون حفاظت رها شده‌اند. به طوري كه هيچ ارگان و نهادي از عهده نگهداري و حفاظت از آنها بر نمي‌آيد.»
چندی پیش نیز کلیسای تاریخی در كرمان كه در سال ۱۳۸۷ جز آثار ملی ایران ثبت شده بود و می‌بایست تحت حفاظت و مرمت قرار می گرفت به دلایل نامعلوم شبانه به وسیله ماشین‌های سنگین کاملن تخریب شد. متاسفانه نمایندگان اقلیت مسیحی در مجلس شورای اسلامی مشخص نیست كه آنها به دنبال منافع مسیحیان در آن مجلس هستند یا بدنبال موقعیت اجتماعی خود كه نسبت به این رویداد هیچ واكنشی حتی نشان ندادند.
زندان و اعدام اقلیت‌های دینی برای نوکیشان مسیحی و تهدید و آزار و اذیت خانواده و اطرافیان آنان برای تحت فشار قرار گذاشتن آنها از سوی دیگر تنها بخشی از فشارهای جمهوری اسلامی به اقلیت‌های دینی و دگراندیشان مذهبی است. مقامات جمهوری اسلامی همواره مسیحیان را به عنوان عوامل تبلیغات غرب مورد بازداشت و بازجویی و فشار قرار داده اند و بدلیل همین فشارهای امنیتی تاكنون ناخواسته بسیاری از شهروندان ارامنه ایران نیز  از كشور مهاجرت كرده اند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر