جمعه، اسفند ۱۹، ۱۳۹۰

وضعیت نامعلوم عنایت جعفری از دیگر بازداشت شدگان مسیحی در اصفهان


.
ماموران امنیتی جمهوری اسلامی پس از بازداشت این نوكیش مسیحی به خانواده ایشان وعده داده بودند كه در صورت عدم اطلاع رسانی و درج خبر در رسانه ها ، نامبرده پس از یك هفته آزاد خواهد شد ! اما علیرغم وعده ها از سوی ماموران پس از گذشت دو هفته تاكنون از وضعیت وی اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، "عنایت جعفری"، یكی دیگر از نوكیشان مسیحی است كه در پی بازداشت گسترده مسیحیان فارسی زبان در اصفهان، توسط ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شد.

این نخستین بار است كه نام وی در لیست بازداشت شدگان مسیحی در حوادث اخیر اصفهان پس از گذشت دو هفته اكنون منتشر می گردد.
بر اساس این گزارش، تعدادی از ماموران امنیتی اطلاعات اصفهان در ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه تاریخ سوم اسفند ماه ۱۳۹۰ ( ۲۲ ماه فوریه ۲۰۱۲ ) با این عنوان كه از مامورین اداره برق استان می باشند، بطور ناگهانی وارد خانه شده و ضمن بازداشت آقای «عنایت جعفری» ، محل سكونت ایشان را نیز به دقت مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند. ماموران همچنین بسیاری از وسایل شخصی ایشان را بهمراه لپ تاپ ، كارتهای تلفن ، كتاب و حتی سی دی های كارتون كودك وی را نیز ضبط و با خود بردند.
همسر و كودك ۳ ساله آقای «عنایت جعفری» از این نوع برخورد و ورود ناگهانی ماموران به منزل به شدت در وحشت و هراس بودند، ماموران لباس شخصی همسر وی را نیز تهدید كردند كه در صورت عدم همكاری با با آنان ایشان نیز بازداشت خواهند شد. همچنین ماموران امنیتی به خانواده وی وعده دادند كه در صورت عدم اطلاع رسانی و انتشار خبر بازداشت در رسانه ها " عنایت " ظرف مدت كوتاهی آزاد خواهد شد ، اما علیرغم دو هفته از بازداشت ایشان و وعده های ماموران تاكنون نه تنها از وضعیت ایشان بلكه از اتهاماتی كه منجر به بازداشت وی شده است نیز اطلاع دقیقی در دست نیست و مسئولان در این خصوص  حتی حاظر به پاسخگویی نیستند. این امر نگرانی ها را در مورد وضعیت ایشان افزایش داده است.
گزارشات منتشره تاكنون حاكی است كه ماموران امنیتی پس از بازداشت افراد، ضمن تهدید خانواده زندانیان مسیحی از آنان خواسته می شود كه از انتشار هر گونه خبر در رسانه ها خودداری كنند و یا مسئولان امنیتی با دادن وعده های توخالی مبنی بر اینكه این افراد ظرف مدت كوتاهی آزاد خواهند شد، متاسفانه شاهد آن هستیم كه نوكیشان مسیحی پس از بازداشت طی هفته ها و حتی ماهها از آنان هیچ خبری در دسترس نمی باشد .
همچنین پس از بازداشت «عنایت » همسر ایشان توانست فردای آن روز فقط یكبار به مدت كوتاه با ایشان ملاقاتی داشته باشد و از آن زمان تاكنون با گذشت دو هفته در حال حاضر از وضعیت سلامت و محل نگهداری ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست اما خبرهای تائید نشده حاكی از آن است كه وی در زندان دستگرد اصفهان بند طا – الف (مربوط به زندانیان عقیدتی و امنیتی) نگهداری می شود.
گفته می شود پس از دستگیری «عنایت» كودك ۳ ساله ایشان كه بسیار به پدر وابسته است،هم اكنون دلتنگ پدر می باشد. وی روزهای سخت دوری را می گذراند و بهانه جویی ها و بغض فروخورده این كودك را در جای خالی پدرش كاملن می توان از چشمانش احساس كرد.
لازم به یادآوریست پیش از این نیز ماموران اطلاعات در اقدامی از پیش تعیین شده و با هماهنگی دیگر نیروهای امنیتی بطور گسترده در تاریخ مذكور جمعی از نوكیشان مسیحی و برخی اعضا كلیسای پولس وابسته به كلیسای اسقفی واقع در محله سنگتراش ها در اصفهان را در منازل و یا محیط كارشان بازداشت نمودند . نحوه بازداشت این افراد و همینطور زمان آن نشان می دهد که این مرحله از دستگیری ها با برنامه ریزی گسترده و در پی سلسله شناسایی های قبلی صورت گرفته است.
هم اكنون تعداد افراد بازداشت شده مسیحی در اصفهان كه خبر ایشان تائید و بطور رسمی منتشر شده ۷ تن گزارش شده كه به ترتیب آقایان «كشیش حكمت سلیمی»، « مجید عنایت» ، «شهرام قائدی»، « عنایت جعفری» و خانم ها «شهناز ظریفی» ، «مریم دل آرام» و بانوی ۷۸ ساله مسیحی « گیتی حكیم پور» می باشد كه ایشان بدلیل كهولت سن و همچنین بدلیل جراحی كه به تازگی بر روی زانو پا انجام داده اند و چون نیاز به مراقبت های ویژه داشته اند پس از ۳ روز بازداشت بطور مشروط با سپردن وثیقه - سند خانه – آزاد شدند.
نوكیشان مسیحی در ایران طی ماههای گذشته با شدیدترین برخوردهای امنیتی و سازمان یافته مواجه شدند كه اكنون منجر به احضار و بازداشت بسیاری از آنان در شهرهای اهواز ، كرمانشاه، شیراز و اصفهان شده است كه تاكنون بسیاری از آنان همچنان بلاتكلیف در بازداشتگاهها بسر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر