یکشنبه، اسفند ۲۱، ۱۳۹۰

نوكیش مسیحی پس از بازگشت به اصفهان توسط ماموران بازداشت شد


.
از  هفته های اخیر، فشارهای امنیتی شدیدی نسبت به مسیحیان فارسی زبان  و خانواده‌های آنان در شهر اصفهان آغاز شده است در همین راستا یكی از نوكیشان مسیحی پس از بازگشت به اصفهان در منزلش بازداشت شد.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مســیحیان ایـــران « محبت نیوز » "فریبرز پارسی نژاد" از نوكیشان مسیحی توسط ماموران امنیتی در اصفهان بازداشت شد.

«فریبرز پارسی نژاد» در روز جمعه مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ ( ۲ مارچ ۲۰۱۲ ) هنگامی كه از محل كارش در یكی از شهرهای جنوبی كشور به اصفهان بازگشت، ماموران امنیتی با ورود به منزلش وی را بدون هیچ توضیحی بازداشت نمودند.
ماموران لباس شخصی همچنین ضمن بازداشت نامبرده  پس از بازرسی و تفتیش خانه كلیه وسایل شخصی ایشان از جمله لپ تاپ ، سیم كارت های تلفن به همراه مدارك شناسایی وی را نیز ضبط و با خود بردند.
.منابع آگاه به «محبت نیوز» گزارش دادند، گویا ماموران امنیتی « فریبرز» را نیز پیش از این مورد شناسایی قرار دادند تا به محض ورود به اصفهان وی را نیز  مانند دیگر نوكیشان مسیحی بازداشت كنند. لازم به یادآوریست ماموران  امنیتی  و اطلاعات  جمهوری اسلامی در اقدامی از پیش تعیین شده و با هماهنگی دیگر نیروهای امنیتی بطور گسترده جمعی از مسیحیان فارسی زبان و برخی اعضا كلیسای پولس وابسته به كلیسای اسقفی واقع در محله سنگتراش ها در اصفهان را در منازل و یا محیط كارشان بازداشت نمودند.
هنوز تاكنون از دلایل و یا علت بازداشت « فریبرز پارسی نژاد»  اطلاع دقیقی در دسترس نیست . همچنین خبرهای تائید نشده حكایت از انتقال ایشان به زندان دستگرد اصفهان ، بند  زندانیان امنیتی عقیدتی "الف- طا " دارد.
هم اكنون تعداد افراد بازداشت شده از نوكیشان مسیحی در اصفهان كه خبر ایشان تائید و بطور رسمی از سوی «محبت نیوز» منتشر شده به ۸ تن رسیده است كه به ترتیب آقایان «كشیش حكمت سلیمی» ، « مجید عنایت» ، «شهرام قائدی»، « عنایت جعفری» و « فریبرز پارسی نژاد» و خانم ها «شهناز ظریفی» ، «مریم دل آرام» و بانوی ۷۸ ساله مسیحی « گیتی حكیم پور» كه ایشان پس از ۳ روز بازداشت بطور مشروط با سپردن وثیقه - سند خانه – آزاد شدند.
( برای جزئیات بیشتر در خصوص بازداشت شدگان اصفهان به  ستون مقابل مطالب مرتبط مراجعه فرمائید)
گفته می شود موج حملات جدید از سوی دستگاههای اطلاعاتی جمهوری اسلامی در برخورد با نوكیشان مسیحی در شهر اصفهان كه از اوایل اسفند ماه آغاز و منجر به بازداشت جمعی از مسیحیان اصفهان نیز شده است شكل تازه ایی به خود گرفته است.
پیش از این "حیدر مصلحی" وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی « کلیساهای خانگی » را تهدیدی برای جوانان دانست و در همین راستا اعلام كرد كه نیروهای وزارت اطلاعات برای مقابله با گسترش مسیحیت و كلیساهای خانگی در داخل كشور، فعالیت های جدی را در این زمینه آغاز كرده است.
تاكنون از سوی مسئولان امنیتی و قضایی اتهام و یا دلایل بازداشت این افراد هنوز مشخص نشده است اما بر حسب مستندات، اعتقادات و ایمان مسیحی این افراد می توانسته منجر به بازداشت آنان گردد . متاسفانه جمهوری اسلامی تحمل اندیشه دیگری را ندارد و با خردگرايی، بحث های دگرانديشانه و هرگونه استدلال و دید منطقی كه زيربنای دموكراسی و پيشرفت هاي علمی و اخلاقی را به وجود مي آورد، دشمني مي ورزد. در اسلام دگر اندیشی و انتقاد نه تنها مجاز نبوده بلکه كفر نیز به شمار ميرود و مجازاتش می تواند «مرگ» باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر