چهارشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۹۰

کلیسای انجیلی ارامنه تهران از برگزاری مراسم به زبان فارسی و کلیسای مرکز از تشکیل کلاس برای نوایمانان منع شدند


Klisay_Aramane__parcham
ماموران ابلاغ کننده این حکم که از سوی حکومت صادر شده است به رهبران کلیساها اعلام کرده اند که دیگر حق برگزاری جلسات مذهبی مسیحی به زبان فارسی در روزهای جمعه  و کلاسهای آموزش نو ایمانان را ندارند.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع خبری پایتخت ، از جمعه 5 اسفند (24 فوریه 2012) برگزاری هرنوع مراسم مذهبی و برنامه پرستشی مسیحی به زبان فارسی در کلیسای انجیلی تهران ، روزهای جمعه  ممنوع شد.

کلیسای انجیلی تهران واقع در خیابان قائم مقام (نادرشاه) از معدود کلیساهای رسمی در تهران بود که هنوز در روزهای جمعه سرویسهای پرستشی به زبان فارسی برای ایمانداران مسیحی برگزار می کرد.
ماموران ابلاغ کننده این حکم که از سوی مراجع حکومتی صادر شده است به رهبران کلیسا اعلام کرده اند که دیگر حق برگزاری جلسات مذهبی مسیحی به زبان فارسی در روزهای جمعه را ندارند.
آنها مسئولین کلیسا را تهدید کرده اند که اگر باردیگر بخواهند برنامه های مسیحی خود را در روز جمعه که روز مقدسی برای مسلمانان محسوب می شود ادامه دهند با بمب گذاری در کلیسا روبرو خواهند شد!
ماه گذشته مشابه چنین دستورات دولتی و تهدیدهای امنیتی در مورد دو کلیسای مسیحی دیگر تهران؛ "کلیسای عمانوئیل" و "کلیسای پطرس مقدس" نیز که دارای جلسات پرستشی و موعظه مسیحی به زبان فارسی بودند انجام شده بود که هردو آن کلیساها نیز مجبور شدند جلسات خود به زبان فارسی را در روزهای جمعه تعطیل کنند.
روز جمعه که  تعطیل رسمی است در ایران مناسب ترین روز برای برگزاری مراسم مذهبی ادیان مختلف می باشد و سالها مسیحیان ایران مراسم خود را به جای یکشنبه که یک روز کاری هفته است در روز جمعه بدون هرگونه تنشی برگزار کرده اند. به نظر می رسد اکنون حاکمان جمهوری اسلامی فکر می کنند با محدود کردن برگزاری مراسم کلیساها ئ فارسی زبان در روز جمعه می توانند از گسترش مسیحیت در بین مردم کشور جلوگیری کنند.
در همین حال منابع خبری اف سی ان ان در تهران خبر می دهند که برگزاری جلسات آموزشی برای نوایمانان مسیحی در کلیسای جماعت ربانی مرکز نیز از ابتدای اسفند ماه به کلی  ممنوع اعلام شده است و دیگر برگزار نخواهد شد.
این جلسات که روزهای شنبه  در کلیسای جماعت ربانی مرکز برگزار می شد بخشی از برنامه عادی این کلیسا محسوب می گردد که برای سالیان متمادی در حال اجرا بود.
مسئولان امنیتی و اطلاعاتی که این دستور را به کلیسای مذکور اعلام کرده اند هیچ دلیلی برای این تصمیم خود اعلام نکرده اند.
مسیحیان ایران می گویند که همه این اقدامات محدود کننده که از قبل نیز وجود داشته از سال گذشته بسیار شدت گرفته است. آنها معتقدند حکومت جمهوری اسلامی در واقع به هراس افتاده است و می خواهد تلاش کند با این حرکات شاید بتواند جلوی رشد روز افزون  مسیحیت در ایران را بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر