سه‌شنبه، تیر ۲۱، ۱۳۹۰

بازداشت یکی از درویش نعمت اللهی در شهرستان بیدخت

خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا روز گذشته رامین سلطانخواه از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی برای تحمل محکومیت پنج ماهه خود بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.
رامین سلطانخواه از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی گناباد به ۵ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق و یکسال تبعید محکوم شده  بود.
به گزارش تارنمای مجدوبان نور در تیر ماه ۱۳۸۸، جمعی از دراویش گنابادی در اعتراض به رفتار غیرقانونی دادستان گناباد مقابل دادگستری آن شهرستان تجمع کرده بودند که در این واقعه،‌ ۲۴ تن از دراویش بازداشت و به محاکمه کشیده شدند.

دادگاه گناباد ۱۴ نفر از این ۲۴ درویش را به سه ماه و یک روز حبس تعلیقی (به مدت سه سال) و ۵۰ ضربه شلاق تعزیری و ۱۰ نفر دیگر را به ۵ ماه حبس تعزیری به انضمام ۵۰ ضربه شلاق و یک سال تبعید به مناطق محروم محکوم کرد که این حکم از سوی شعبه ۱۲ دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی نیز مورد تأیید قرار گرفت.
در ۲۴ فروردین ماه، مأموران اطلاعات به طور همزمان نظرعلی مروی، محمد مروی و علی کاشانی‌فر را در شهرستان گناباد، ظفرعلی مقیمی را در شهرستان قوچان و عبدالرضا کاشانی، علیرضا عباسی، شکرالله حسینی را در شهرستان بیدخت دستگیر و روانه زندان وکیل‌آباد مشهد کردند. در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه نیز محمد کاشانی فر بازداشت و به این زندانیان پیوست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر