چهارشنبه، آذر ۱۵، ۱۳۹۱

انتقال سه شهروند بهایی بازداشت شده ساکن ساری به مشهد


خبرگزاری هرانا - انور مسلمی، بهزاد ذبیحی، اشکان زمانی که در تاریخ دوازده آذر ۱۳۹۱ در شهر ساری بازداشت شدند، پس از ۴۸ ساعت تفهیم اتهام شده و بلافاصله دستور انتقال ایشان به شهر مشهد صادر گردید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مامورین اطلاعات شهرستان ساری در صبح دوازدهم آذرماه به محل کسب بهزاد ذبیحی مراجعه نمودند، سپس همراه وی به منزل ایشان رفته، ضمن تفتیش منزل، ایشان را بازداشت نمودند.
مامورین‌‌ همان روز به منزل آقای انور مسلمی مراجعه نمودند و با توجه به اینکه ایشان در منزل نبود، همسر ایشان از بازکردن در منزل به روی افراد نا‌شناس خودداری می‌کند.

همین موضوع باعث می‌شود ماموران اطلاعات از روی دیوار وارد منزل شوند و ضمن توهین به مقدسات ایشان به تفتیش خانه پرداختند و در ‌‌نهایت همسر وی را ساعت ۵ بعد از ظهر احضار نمودند.
مامورین همچنین حوالی ظهر به منزل آقای اشکان زمانی مراجعه نمودند و ایشان پس از دو ساعت که از سر کار به منزل مراجعه نمود، با ضرب و شتم ماموران در برابر طفل دوساله و همسر ایشان مواجه شده و سپس به ایشان دستبند زده و بازداشت نمودند.
لازم به ذکر به است که این پرونده، نیابتی از مشهد عنوان گردیده و اتهام ایشان در پرونده "تبلیغ علیه نظام به نفع بهاییت" قید شده است.
حکمی که توسط ماموران به جهت بازداشت و تفتیش منازل به این سه شهروند نشان داده شد، فاقد سربرگ قوه قضائیه بوده، و اسامی هر سه نفر در یک برگه به صورت دست نویس قید شده بود. به علاوه مرجع قضایی مسئول که امضاء و مهر به نام ایشان بود از صدور چنین حکمی اظهار بی‌اطلاعی نمودند.
گفتنی است، آقای اشکان زمانی دچار بیماری قلبی می‌باشد و باید به صورت روزانه داروهای خود را مصرف نماید. با وجودی که ایشان داروهای خود را به همراه داشتند، مامورین از دادن دارو به ایشان در طی ۲۴ ساعت نخست بازداشت خودداری نمودند.
آقای بهزاد ذبیحی از بیماری زخم معده رنج می‌برد و تحت درمان می‌باشند. آقای انور مسلمی نیز دارای عارضهٔ ریوی هستند.
نامبرده پیش‌تر به اتهام تبلیغ علیه نظام دو بار بازداشت شده بودند. بار نخست در اسفند ۸۹ به مدت ۷۲ ساعت در ساری و بار دیگر در فروردین ۹۰ به مدت ۱۵ روز در تنکابن بازداشت بودند که در ‌‌نهایت به تبرئه ایشان انجامید. آقای انور مسلمی نیز پیش‌تر دو بار به همین اتهام در آذرماه ۸۷ و مرداد ۸۸ بازداشت شدند که بار نخست محکوم به یک سال حبس تعزیری شدند و بار دوم تبرئه گردیدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر