پنجشنبه، آذر ۱۶، ۱۳۹۱

بازگرداندن دراویش زندانی از بیمارستان به زندان در حین درمان

بازگرداندن دراویش زندانی از بیمارستان به زندان در حین درمان
صبح امروز طبق دستوری از زندان اوین سه تن از دراویش و مدیران زندانی سایت مجذوبان نور که برای درمان در بیمارستان میلاد تهران بستری بودند، به زندان اوین بازگردانده شدند.
به گزارش مجذوبان نور، آقایان حمیدرضا مرادی، مصطفی دانشجو و رضا انتصاری از مدیران زندانی سایت مجذوبان نور که به ترتیب برای درمان بیماری های گرفتگی عروق ، مشکلات ریوی- تنفسی و درمان شکستگی دست در بیمارستان میلاد تهران بستری بودند به طور ناگهانی همزمان ترخیص و به زندان اوین بازگردانده شدند. به طوری که حتی با اینکه آقایان مرادی و دانشجو تحت نظر پزشکان متخصص تحت درمان بودند، اجازه ترخیص را پزشک عمومی بیمارستان تایید می کند.

به نقل از ندای سبز آزادی، ابوالقاسم صلواتی قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به تازگی دستور داده است کسانی که از شرکت در جلسات دادگاه امتناع می کنند از حقوق زندانیان از جمله خدامات پزشکی محروم شوند و به همین علت دلیل دستوری مبنی بر اینکه چند تن از دراویش گنابادی به نام های مصطفی دانشجو، حمید رضا مرادی و رضا انتصاری به زندان بازگردانده شوند صادر شده است.
محمد سیف زاده، ابوالفضل قدیانی، علی معزی و دراویش گنابادی به دلیل عدم رعایت آیین دادرسی کیفری در دادگاه های انقلاب و از جمله عدم حضور هیات منصفه در جرایم سیاسی، از شرکت در دادگاه و ارائه دفاع خودداری کردند.
یادآوری می شود که پرونده وکلای زندانی دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور قرار بود در تاریخ ۲۱ آبان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران با قضاوت قاضی صلواتی رسیدگی شود اما پرونده اتهامی در اختیار تمامی وکلا قرار نگرفت و اجازه حضور در دادگاه به وکلا داده نشد، پیشتر این دراویش و زندانیان عقیدتی اعلام کرده بودند که در صورتی تشریفات دادرسی به صورت قانونی انجام نشود در این جلسه حضور پیدا نخواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر