سه‌شنبه، آذر ۲۱، ۱۳۹۱

وضعیت اسفبار دو شهروند بهایی در زندان عادل آباد شیراز


خبرگزاری هرانا - رحمان وفایی و حمید اسلامی در زندان عادل آباد شیراز در وضعیت نگران کننده‌ای بسر می‌برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو زندانی بهایی ساکن شیراز به نامهای رحمان وفایی و حمید اسلامی نزدیک به پنج ماه است که در بازداشت موقت می‌باشند، این درحالیست که ۶۸ روز از این مدت را این دو شهروند بهایی در حبس انفرادی گذرانده‌اند.
این دو شهروند بهایی هم اکنون در بند ۱۱ زندان عادل آباد شیراز که به بند نشاط معروف است در بازداشت می‌باشند بند مزبور که تبعیدگاه زندان محسوب می‌شود اتاقی به مساحت ۲۳ متر با پنجره‌های آهنی بدون شیشه می‌باشد که ۲۳ نفر در آن زندانی هستند که به دلیل محدودیت جا به سختی در کنار هم می‌خوابند. نزدیکی زندانیان، سرد بودن محل و عدم وجود امکانات بهداشتی و درمانی موجب نشر بیماری در بین زندانیان شده است که کافی نبودن غذا و تغذیه درست بر این امر می‌افزاید.

از طرف دیگر قرار گرفتن این دو زندانی عقیدتی در کنار زندانیانی با جرائم نظیر قتل و اعتیاد و ایجاد درگیریهای مکرر بین زندانیان موجب نگرانی خانواده‌های این دو زندانی بهایی شده است.
باید یادآور شد درحالیکه مدتهاست بازجویی این دو زندانی بهایی به اتمام رسیده ولی دادگاه انقلاب شیراز از آزادی به قید وثیقه ایشان اجتناب کرده و قرار بازداشت ایشان را تمدید کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر