پنجشنبه، آذر ۳۰، ۱۳۹۱

بازداشت کشیش ایرانی مقیم امریکا ،همچنان بلاتکلیف در زندان اوین


.کشیش "سعید عابدینی" 32 ساله و تبعه امریکا می باشد، وی از نوکیشان مسیحی است که برای دیدار خانواده اش به ایران سفر کرده بود که توسط ماموران امنیتی بازداشت و همچنان بلاتکلیف در بازداشتگاه زندان اوین بسر می برد.
به گزارش « محبت نیوز» خبرگزاری فاکس خبر داد که "کشیش سعید عابدینی" که بهمراه همسر و دوفرزند خود ساکن آمریکا می باشند، نامبرده برای دیدار از والدین و اقوام خود که به ایران سفر کرده بود توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت شد .
"سعید عابدینی" از نوکیشان مسیحی است که سالها پیش در ایران به مسیحیت گرویده بود .

همسر ایشان، نغمه عابدینی ساکن امریکا در این باره گفت : « سعید زمانی که در ایران بسر می بُرد با ایمان و گرویدن به مسیحیت از منظر جمهوری اسلامی خود تبدیل به یک مجرم شد».
این گزارش می افزاید " سعید عابدینی " در ماه جولای 2012 ، همسر و فرزندانش را در امریکا ترک کرد تا به دیدار خانواده اش به ایران برود و کار انسان دوستانه ای را که سالها پیش برای ساختن یک پرورشگاه برای کودکان بی سرپرست در ایران شروع کرده بود را ادامه و به اتمام رساند.
به گفته همسر ایشان، وی پس از سفری کوتاه به یکی از کشورهای هم جوار در حال بازگشت به ایران بود که پس از آن به امریکا نزد همسر و فرزندانش بازگردد که در همین حین نیروهای امنیتی و بازرسی، اتوبوس حامل ایشان را در نزدیکی مرز ایران و ترکیه متوقف کردند و ماموران پس از شناسایی ایشان، پاسپورت وی را ضبط و خود وی را نیز مورد بازجویی شدید قرار دادند.
پس از توقیف پاسپورت ایشان، وی بدستور مقامات امنیتی برای هفته ها اجازه خروج از خانه را نداشته و پس از آن طی تماسی با اداره گذرنامه جویای وضعیت گذرنامه توقیفی خود شد که به ایشان گفته شده ، پرونده وی به سپاه ( اطلاعات ) ارجاع داده شده است.
- بازرسی از منزل پدری
بنا بر گزارش دریافتی، در روز چهارشنبه، 5 مهرماه 1391 ، پنج تن از مأمورین امنیتی لباس شخصی به منزل خانه پدری کشیش سعید عابدینی در تهران مراجعه و ضمن تفتیش و بازرسی و ضبط تمامی وسایل شخصی ایشان خود وی را نیز بازداشت نمودند.
همچنین گفته می شود دستگاه قضایی برای آزادی موقت وی قرار وثیقه 500 میلیون تومانی صادر کرد، اما با تلاش فراوان و آماده کردن این وثیقه از سوی خانواده ایشان، گویا مقامات قضایی از قبول وثیقه خودداری کرده و از تداوم بازداشت ایشان خبر دادند. و مسئولان از هر گونه پاسخی در این زمینه خوداری کردند.
بر همین اساس نامبرده همچنان در بازداشتگاه زندان اوین در بازداشت بسر می برد.
به گفته وکیل آقای عابدینی، پس از بازداشت این کشیش مسیحی، وی را به شدت مورد بازجویی قرار داده و در بازجویی ها نیز وی را بدلیل تغییر و ترک دین از اسلام به مسیحیت به مرگ تهدید کردند. وکیل ایشان همچنین افزود: مقامات امنیتی برای آزادی این کشیش مسیحی پیش شرطی را قرار دادن که ایشان باید اول تعهدنامه ای را امضا کرده که طی آن تمامی فعالیت های رسمی خود را در ارتباط با کلیساهای خانگی متوقف نمایند و در عوض دولت از اتهامات ایشان بخاطر فعالیت های کلیسایی چشم پوشی خواهد کرد و در آنصورت به ایشان اجازه خواهند داد که کشور را ترک کند.
لازم به ذکر است که وزارت امور خارجه ایالات متحده طی بیانیه تازه‌ای به افرادی که دارای تابعیت دوگانه ایرانی-آمریکایی هستند در مورد سفر به ایران هشدار داد و از آنها خواست تا در انجام سفرهای غیر ضروری به ایران احتیاط کنند.
بیانیه‌ای که روز جمعه ۱۷ آذر، هفتم دسامبر، بر روی وب‌سایت خود منتشر کرد نوشت که «برخی عناصر در ایران هم‌چنان نسبت به ایالات متحده رویه‌ای خصمانه دارند و در نتیجه آن، شهروندان آمریکایی ممکن است حین مسافرت یا اقامت در ایران با آزار و اذیت و یا بازداشت مواجه شوند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر