دوشنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۹۰

تعداد دیگری از شهروندان بهایی و مسلمان بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا - شش شهروند اصفهانی عصر امروز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

 
بنابر گزارش‌های کمیته گزارشگران حقوق بشر، ساعاتی پیش، شش تن از شهروندان اصفهانی، از جمله سه شهروند بهایی به نام‌های کتی نیک آیین، ثمین ایمنی و ژینا عنایتی به همراه ۳ شهروند مسلمان، دستگیر شدند.
این گزارش حاکی از آن است که یکی از بازداشت شدگان به نام ثمین ایمنی فقط ۱۶ سال سن دارد. گفته می‌شود این بازداشت «با دستبند، ضرب و شتم و فحاشی و برخوردهای تند نیروهای امنیتی» همراه بوده است و در حالی که ماموران حکم تفتیش و ورود به منزل ارائه نداده‌اند، با اعلام این درخواست از سوی بازداشت شدگان، اقدام به ضرب و شتم آن‌ها کرده‌اند. هنوز از اتهامات و محل نگهداری بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست.
امروز همچنین، ماموران امنیتی در شهر مشهد اقدام به بازداشت شهروند بهایی دیگری به نام خانم دری امری کردند. ماموران امنیتی با ورود به منزل خانم دری، بعد از تفتیش منزل و ضبط کامپیو‌تر، کتب، دوربین عکاسی و تلفن‌های همراه ایشان و مهمانانی که در منزل حضور داشتند، وی را بازداشت کردند. گفتنی است، ماموران امنیتی به منزل پدری همسر وی نیز مراجعه و اقدام به تفتیش منزل کردند.
چندی پیش نیز یک شهروند بهایی ساکن اصفهان، به نام انیسا دهقانی هنگامی که به مشهد سفر کرده بود، بازداشت شد.
لازم به ذکر است، در زمستان سال ۸۹ بیش از ۱۵ شهروند بهایی در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، کرمان و سمنان که در حوزه کودکان فعال بودند دستگیر شدند. در یکی از این دستگیری‌ها در شهر کرمان، علاوه بر چند شهروند بها‌یی، ۲ شهروند مسلمان نیز، که همراه با این افراد در یک نهاد خیریه‌ به کودکان زلزله زدهٔ بم کمک می‌کردند بازداشت شدند.
همچنین، در ادامه افزایش فشار امنیتی بر شهروندان بهایی، در ماه خرداد سال جاری نیز بیش از ۱۵ شهروند بهایی مرتبط با دانشگاه آنلاین بهاییان ایران دستگیر شدند. گفتنی است، برادر خانم امری به نام فرهاد امری، در زمستان امسال بازداشت و پس از چند ماه آزاد شد و خواهر خانم کتی نیکایین، به نام زهره نیکایین نیز چندی پیش در سمنان برای مدتی بازداشت شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر