سه‌شنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۹۰

بازداشت پنج شهروند بهایی در شهرهای شمال کشور

خبرگزاری هرانا - شامگاه روز شنبه و یک شنبه ماموران امنیتی با مراجعه به منازل ۳ تن از شهروندان بهایی در بابل و بابلسر اقدام به بازداشت پنج نفر از شهروندان بهایی کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ماموران اداره اطلاعات به همراه نیروی انتظامی در ساعت ده و نیم شامگاه روز شنبه در حالیکه به اسلحه و باتوم مجهز بودند وارد منزل یک شهروند بهایی ساکن بابلسرکه در آن جلسه‌ای مذهبی مخصوص بهاییان موسوم به ضیافت برقرار بود شده و ضمن جمع آوری کتب و عکس‌های مربوط به آئین بهائی، دو شهروند بهایی حاضر در جلسه مذکوربه نام‌های میثاق لقائی (۷۶ ساله) و دخترشان مهوند لقائی را بازداشت نمودند.

همچنین ماموران با استفاده از باتوم و اسلحه و ایجاد رعب و وحشت به حاضرین فشار می‌اورند تا تعهدی را مبنی بر عدم حضور در جلسه دینی ضیافت را امضا کنند.
از طرف دیگر در تاریخ فوق ماموران اداره اطلاعات به منزل یک شهروند بهایی دیگر بابلسر به نام «نادیا فرهادی (ایمانیان)» که مسئول علمی دانشگاه مجازی بهائی در شهرستان بابلسر می‌باشد نیزهجوم آورده و پس از مصادره کتب و عکس‌های مذهبی و کیس کامپیو‌تر، نامبرده را نیز بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل می‌کنند.
در پس این واقعه، ماموران اداره اطلاعات بابل در روز یکشنبه ۱۵ خرداد به منزل یک شهروند بهایی شهر مزبور که در آن جلسه مذهبی بهاییان موسوم به ضیافت برگزار می‌شده مراجعه کرده که پس از تفتیش منزل، صاحبخانه به نام «پژمان نیکونژاد» و همسرش «شراره کاشانی‌نژاد» را نیز بازداشت می‌کنند.
قابل ذکر است در این جلسه ماموران ضمن ضرب و شتم یکی از حضار، از سایرشهروندان بهایی می‌خواهند که برگه تعهدی را مبنی بر عدم حضور در جلسات مذهبیشان را امضا کنند.


فرستنده:سحر صیاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر