پنجشنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۹۰

بازداشت مجدد "بهنام ایرانی" از دگراندیشان مذهبی در كرج

بهنام ایرانی كه همفكرانش از وی به عنوان كشیش یاد می كنند، بار دیگر در منزل خود ضمن ضرب و شتم توسط ماموران امنیتی مجدد بازداشت شد.
 
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز"، سایت رهسا نیوز نوشت،  در شب سه شنبه مورخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ ( ۳۱ می ۲۰۱۱)  نیروهای امنیتی هنگام دستگیری، وی را در برابر چشمان همسر و فرزندانش مورد ضرب و شتم و توهین قرار دادند و سپس با دستبند ایشان را به همراه خود بردند .
این در حالیست که مقامات قضایی به  وی فرصت بیست روزه داده بودند که خود را برای  زندانی یک ساله اش به دادگاه کرج مراجعه تا برای سپری کردن دوران محکومیت خود به زندان رجایی شهر کرج معرفی شود. مسئولان قضایی به وی تذكر داده بودند که وقتی حکم یک سال زندان وی اجرا شود حکم ۵ سال حبس تعلیقی ایشان نیز  اجرا خواهد شد.
"بهنام ایرانی" و دیگر همفكران آنان از گروههای دگراندیش مذهبی هستند كه همفكرانش از وی بعنوان كشیش خطاب می كنند. وی نیز از "مسیحیان غیر تثلیثی" است كه بهمراه برادران خانجانی گروهی را با عنوان "كلیسای ایران" تشكیل داده اند كه بر اساس اعتقادات و تعالیم  "برانهایم" به ترویج مسیحیت می پردازند این افراد كه بیشتر در كرج و چند شهر گیلان ایده های خود را ترویج مینمایند هیچ ارتباطی با كلیساهای ساختمانی و رسمی ایران ندارند، بر طبق تعالیم آنان  این افراد اعتقاد دارند كه " ویلیام برانهایم" واعظ معروف آمریكائی در اواسط قرن بیستم آخرین نبی خداوند بر روی زمین بود.
 "برانهامیست ها" افرادی هستند كه بخاطر رد تعلیمات مورد قبول كلیساهای پروتستان و كاتولیك در مورد تثلیث مقدس و بدلیل مكاشفات خاص شخصی كه از كتاب مقدس دارند به آنان عنوان "مسیحیان غیر تثلیثی" داده اند.
بنا به گفته اعضا این گروه ، دادگاه‌ها و مقامات ایرانی اخیرن مبادرت به داشتن دیدی سیاسی نسبت به این گروه‌ها کرده‌اند و  رهبران و معتقدان این گروه  را در دادگاه‌های انقلابی که برای محاکمه جرمهای سیاسی و امنیت ملی استفاده می‌شوند، محاکمه می‌کنند.
پیش از این نیز "فیروز صادق خانجانی برادر بهروز صادق خانجانی از رهبران این گروه  مذهبی در خصوص همكاری رهبران شان با دستگاه  امنیتی  وزارت اطلاعات  جمهوری اسلامی در گفتگو با کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت كه« کلیسای ما به مدت ده سال است كه گزارش فعالیت های خود را به وزارت اطلاعات اعلام کرده !، و معتقدند كه سازمان آنان  یک سازمان و تشكیلات زیر زمینی نیست. وی در ادامه افزود، " برادر من حتی از شهری به شهر دیگر نیز بدون اطلاع دادن به آن‌ها ( وزارت اطلاعات)  سفر نمی‌کند.»
بهنام ایرانی بار اول دستگیریش در سال ۱۳۸۵حکم پنج سال حبس تعلیقی برای وی صادر شده و در بار دوم دستگیریش در سال ۸۹ که  با وثیقه ۱۰۰ میلیونی آزاد شده بود حکم یکسال حبس برای وی صادر شده است که با اعتراض وکیلش آقای طراوات دو ماه از حکم یکسال حبس ایشان کاهش یافته است.



فرستنده: محمدرضا فرشادفر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر