سه‌شنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۰

بازداشت سه شهروند بهایی در مشهد و اصفهان

خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا
در ادامه بازداشت شهروندان بهائی، امروز دوشنبه ۶ تیرماه ۹۰، دو شهروند بهائی در اصفهان و یک شهروند دیگر در مشهد دستگیر شدند. 

 در ادامه بازداشت شهروندان بهائی، امروز دوشنبه ۶ تیرماه ۹۰، دو شهروند بهائی در اصفهان و یک شهروند دیگر در مشهد دستگیر شدند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران»، آیه انوری و فرهود اشتیاق از شهروندان بهائی ساکن اصفهان و ساناز تفضلی (روحی) شهروند بهائی ساکن مشهد امروز ششم تیرماه بازداشت شدند.
گفتنی است ، فرهود اشتیاق پیشتر نیز در تاریخ ۹ اسفندماه سال ۱۳۸۹ بازداشت و در روز ۵ اردیبهشت ماه سال جاری با تودیع وثیقه ۵۰ میلیونی آزاد شده بودند.
لازم به ذکر است که منزل آیه انوری، شهروند بهائی ساکن اصفهان روز گذشته و درحالی که ایشان و همسرشان در منزل حضور نداشتند مورد تفتیش نیروهای اطلاعاتی قرار گرفت. مامورین با شکستن درب وارد شده و تمام اسناد و مدارک این خانواده، اعم از سند اتومبیل و منزل، شناسنامه ها و کتبی که مربوط به آثار دیانت بهائی بود را با خود برده، و احضاریه ای در منزل گذاشته و از آیه انوری خواستند که خود را در اسرع وقت به دادسرای اصفهان معرفی نماید.
ساناز تفضلی(روحی)، شهروند بهائی ساکن مشهد، در حالی بازداشت شده است که دارای دو فرزند کوچک می باشند و همسر ایشان هم دارای حکم تعلیقی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر