جمعه، خرداد ۲۷، ۱۳۹۰

دادگاه رسیدگی به اتهام چهار درویش درسروستان برگزار شد

خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا
دادگاه رسیدگی به اتهام چهار تن از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی، امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد در شعبه اول دادگاه عمومی سروستان برگزار شد. 
به دلیل مسافرت ریاست دادگستری سروستان به مکه، زارعی جانشین او به رسیدگی این پرونده پرداخت.
به گزارش تارنمای مجذوبان نور، فرزاد درویش سروستانی، حجت الله سعیدی، محمدجلال نیکبخت و محمدعلی سعدی،  به اتهام اخلال در نظم عمومی محاکمه شدند اما آنها این اتهام را مردود دانسته و سپس وکلای آنها آقایان فرشید یداللهی و داوود منتظری لاری به دفاع از موکلین خود پرداختند.
وکلا همچنین با تقاضای فرصت از دادگاه برای تقدیم لایحه تکمیلی، نسبت به شهود تقاضای جرح و احضار کردند اما این خواسته آنها از سوی قاضی رد شد.
در مرداد ماه ۸۹ در شهرستان سروستان نمایشگاهی توهین‌آمیز بر ضد تصوف برگزار شد که در پی آن جمعی از دراویش گنابادی به ستاد فرماندهی انتظامی سروستان مراجعه کرده و مراتب اعتراض خود را به برگزاری چنین نمایشگاهی ابراز کردند اما با عدم پاسخگویی مسوولان انتظامی مواجه شده و مطابق اعلام قبلی، مقابل فرمانداری آن شهرستان دست به تحصن زدند.
در نتیجه این واقعه ۲۴ تن از دراویش در نوبت های متعدد به شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب سروستان احضار و بازجوئی شده و ۵ تن از آنها بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر