یکشنبه، خرداد ۱۵، ۱۳۹۰

بلاتکلیفی پنج ماهه فرشید فتحی، شهروند مسیحی در بند ۲۰۹ زندان اوین

خبرگزاری هرانا – ماموران وزارت اطلاعات یک شهروند مسیحی را علی رغم گذشت بیش از ۵ ماه از زمان بازداشت همچنان در بند ۲۰۹ نگهداری می‌کنند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، فرشید فتحی شهروند مسیحی متولد ۱۳۵۸ و ساکن تهران که در یورش سازمان یافته به مسیحیان ایران در ۴ دی ماه بازداشت بود علی رغم گذشت بیش از ۵ ماه همچنان در سلول‌های بند ۲۰۹ و به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود.
این زندانی که ماه‌های متمادی در سلول انفرادی نگه داری شده است هر هفته یکبار اجازه تماس تلفنی با خانواده خود دارد و علی رغم اتمام بازجویی‌ها تا کنون حکمی از سوی دادگاه انقلاب برای این زندانی صادر نشده است.
ماموران وزارت اطلاعات با اعمال فشار روحی از وی خواسته‌اند تا اعتراف نماید که چند بار و به چه کسانی بشارت آئین خود را داده است و با چه کسانی در خارج از کشور ارتباط داشته است.
فرشید فتحی از معدود افرادی است که علی رغم گذشت بیش از ۵ ماه در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می‌برد، این در حالی که در یورش‌های سازمان یافته به کلیساهای خانگی در تهران و شهرستان‌ها دست کم ۶۰ نفر بازداشت و در ساعات اولیه نیمی از ایشان آزاد شدند.
بازجویان پرونده پیش‌تر در آزادی جمعی برخی از اعضای کلیساهای خانگی برای اعمال فشار روحی بر روی این زندانی وی را به صورت موقت آزاد کرده و در زمان خروج از بند ۲۰۹ وی را مجددا به سلول انفرادی منتقل کردند.
گفتنی است خانواده این زندانی به دلیل بازداشت ۵ ماهه وی دچار مشکلات عدیده مالی و روانی شده‌اند که این امر موجب فروش خانه پدری همسر ایشان برای ادامه زندگی نیز شده است.
فرشید فتحی دو فرزند خردسال به نامهای روزانا و باربد دارد که در طی ۵ ماه گذشته از پدر خود بی‌خبر هستند.
لازم به یادآوریست، در یورش گسترده نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در آستانه سال نو میلادی ده‌ها تن از شهروندان مسیحی عضو کلیساهای خانگی و برخی از رهبران کلیساهای خانگی و ساختمانی بازداشت و برخی از اعضای فعال این کلیسا‌ها به بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران منتقل شدند.

فرستنده:محمدرضا فرشادفر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر