دوشنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۰

جواد لاریجانی: بهائیان در امور شخصی آزادی کامل دارند

در سومین سالگرد دستگیری مدیران سابق جامعه بهائیان ایران، محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، گفته است که در ایران هیچ کس به علت بهایی بودن دستگیر نشده و به زندان نمی ‌افتد .







فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم و مهوش ثابت در مرداد گذشته با حکم قاضی مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران هر یک به ۲۰ سال حبس محکوم شدند .
این افراد اتهام های وارده از جمله "افساد فی الارض"، جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام را بی اساس می دانند .
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد جواد لاریجانی گفته است: "بهایی‌ها در ایران مانند هر شهروند دیگر ایرانی از حقوق شهروندی برخوردارند اما درست مانند سایر شهروندان اگر مرتکب جرمی شوند به طور طبیعی دستگاه قضایی با آنها برخورد می‌ کند ."

این در حالیست که بهائیان پس از انقلاب ایران از حق تحصیل در دانشگاه ها و مشاغل دولتی محروم بوده، مجامع آنها غیرقانونی اعلام شده و قبرستان های آنان در مناطق مختلف تخریب شده است .
محمد جواد لاریجانی گفت: "براساس قوانین ایران تبلیغ بهائیت جرم است اما بهایی ‌ها در امور شخصی خود مطابق قانون، آزادی کامل دارند و هیچ‌کس متعرض آنها نیست ."

وجیه الله میرزا گلپور که بهایی است به تازگی با پاهای بسته در تنکابن گردانده شد
شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل که پیش از ترک ایران، وکالت هفت بهایی یادشده را برعهده داشت، به بی بی سی فارسی گفته است که این هفت نفر کاملا بیگناه هستند و اگر توسط یک قاضی بی طرف محاکمه شوند فورا آزاد خواهند شد .
پنج تن از مدیران سابق جامعه بهائیان ایران هم اکنون در بند امنیتی زندان رجایی شهر کرج بسر می برند .
فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت به تازگی به همراه صدها زندانی دیگر به زندان قرچک ورامین منتقل شدنده اند که وضع بهداشتی و زیستی بند زنان آن وخیم گزارش شده است .
خانم عبادی گفت: "بهائیان در ایران مساله سیاسی ندارند و بازداشت آنها قسمتی از فشاری است که دولت بر اقلیت های مذهبی می آورد ."
او گفت: "در تهرانی که بیش از ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد حاضر نشده اند اجازه بدهند که حتی یک مسجد اهل تسنن ساخته شود.".
بهائیان می گویند که طی یک سال گذشته حداقل ۸۰ نفر آنها در شهرهای مختلف ایران تحت پیگیرد قرار گرفته یا بازداشت شده اند.
دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی هم حدود سه هفته پیش از صدور احضاریه برای نورعلی تابنده، قطب این دراویش خبر دادند .
مسیحیان تبشیری که فعالیتشان غیرقانونی اعلام شده است نیز می گویند که یکی از فعالان آنها به نام یوسف ندرخانی سال گذشته در رشت به اعدام محکوم شد .
مرتضی تمدن، استاندار تهران چندی پیش مسیحیان تبشیری را جریانی "فاسد و منحرف" خوانده بود .
علی افشاری، تحلیلگر سیاسی، به بی بی سی فارسی گفت که مقام های جمهوری اسلامی از افزایش گرایش مردم به مذاهب دیگر به شدت نگران هستند زیرا به گفته وی، نرخ رشد پیروان سایر مذاهب در ایران در حال افزایش است .



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر