چهارشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۹۰

بلاتکلیفی سامان استوار شهروند بهایی در زندان بم

خبرگزاری هرانا - سامان استوار شهروند بهایی و فعال کودکان که در یازدهم اسفند سال گذشته در شهر کرمان بازداشت و به زندان بم منتقل شد؛ همچنان در بلاتکلیفی به سر میبرد.

 
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران سامان استوار شهروند بهایی ساکن کرمان در یازدهم اسفند 89 بازداشت و از انجا یه زندان بم منتقل و به مدت 48 روز در انفرادی زیر فشار روحی شدید بوده است.

این زندانی در مدت بازداشت 48 روزه خود در انفرادی ممنوع الملاقات و تماس  و در شرایط روحی وخیمی به سر میبرد.
لازم به ذکر است مقامات قضایی از گفتن اتهامات این زندانی به خانواده وی خودداری نموده اند. اتهامات این زندانی در 28 فروردین 90 در دادگاهی در شهر بم به وی تفهیم شده است.
تاکنون مراجعات مکرر همسر این زندانی به دایره قضایی بی ثمر بوده و مقامات قضایی هیچگونه پاسخی به خانواده این شهروند بهایی محبوس در زندان بم نمیدهد.
پنج تن از نیروهای امنیتی صبح روز یازدهم اسفند ماه سال گذشته که گفته میشود 2 تن از آنها از تهران و 3 تن دیگر از شهر کرمان آمده بودند به منزل سامان استوار یورش برده و به تفتیش منزل پرداخته و کامپیوتر و لپ تاپ، تعدادی زیادی کتابها و سی دی های آیین بهاییت و موبایل سامان استوار را با خود بردند.
همسر این زندانی در مدت 48 روز از وی بی اطلاع بوده است. آقای استوار در یک انجمن خیریه مخصوص کودکان فعالیت داشته و در این انجمن که حدود 100 الی 120 کودک بی سرپرست که والدین خود را در زلزله بم از دست داده اند نگهداری میشود.
خانواده این زندانی بعد از تشکیل دادگاه از دادستان بم در خواست آزادی با وثیقه را نموده اند که دادستان با اعلام اینکه مدارک جدیدی به دست آورده ایم به این امر مخالفت کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر