یکشنبه، خرداد ۰۱، ۱۳۹۰

بازداشت گسترده مسئولین دانشگاه آنلاین بهاییان در نقاط مختلف کشور

یورش نیروهای امنیتی که به صورت همزمان و گسترده در شهرهای مختلف ایران رخ داده است، منجر به بازداشت تعدادی از مسئولان و مدرسان دانشگاه آن‌لاین بهائیان شده است


فرستنده خبر: سحر صیاد

خانه حقوق بشر ایران (رهانا): بازداشت گسترده مسئولین دانشگاه آنلاین بهاییان در نقاط مختلف کشور
یورش نیروهای امنیتی که به صورت هم‌زمان و گسترده در شهرهای مختلف ایران رخ داده است، منجر به بازداشت تعدادی از مسئولان و مدرسان دانشگاه آن‌لاین بهائیان شده است.
از آن‌جایی که حق تحصیل از بهائیان ایرانی پس از انقلاب ۵۷ به صورت مداوم گرفته شده است، بهائیان برای ادامه‌ی تحصیلات آکادمیک از طریق دانشگاه آن‌لاین به تدریس می‌پرداختند که همین امر باعث یورش گسترده‌ی نیروهای امنیتی و بازداشت بهائیان شده است.
این دانشگاه توسط خود بهاییان ساخته و اداره می شده است.
بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی با مراجعه به منازل امان الله مستقیم، رامین زیبایی، افروز فرمانبرداری، بابک بهشتی، رکسانا میرکاظمی، روح الله حق پژوه، شاهین نگاری، حسن ممتاز، فرانه تحقیقی، سینا رحیمی، نوشین خادم، نسیم باقری، انیسا رحیمی، مهران بهمردی، وفا میثاقیان، آقای طالعی، محمود بادوام، کامران مرتضایی، سهیل قنبری، صدف ثابتیان، فواد مقدم، وحید مختاری، نوید اسدی، شهناز سمیعی، نگین قدمیان، آیدا طائف، طلوع گلکار اقدام به تفتیش منازل آن‌ها کرده‌اند و در برخی موارد آن‌ها را بازداشت و به نقطه‌ی نامعلومی منتقل کرده‌اند.
در این میان بازداشت رامین زیبایی، سهیل قنبری، شاهین نگاری، کامران مرتضایی، محمود بادوام، وحید مختاری، فواد مقدم و افروز فرمانبرداری تا این لحظه تایید شده است.
گفته می‌شود تعدادی از بازداشت شده‌گان در شهر تهران را به زندان اوین منتقل کرده‌اند.
لازم به ذکر است که تدریس و یادگیری تحصیلات آکادمیک در ایران برای بهاییان فقط از طریق دانشگاه آن‌لاین میسر است.
این در حالی است که هفت مدیر جامعه‌ی بهایی ایران نیز مدت‌ها است در بازداشت به سر می‌برند و نیروهای امنیتی همواره با شهروندان بهایی برخورد و در موارد بسیاری بازداشت کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر