سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۳، ۱۳۹۰

آزادی موقت سه تن از هموطنان مسیحی از زندان همدان

به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» ، سه تن از هموطنان مسیحی بنام های «آرزو تیموری» و «آرش کرمانجانی» از نوکیشان مسیحی و همچنین «سونیا کشیش آوانسیان» از هموطنان ارامنه پس از تحمل نزدیك به هشت ماه بازداشت و بلاتكلیفی در نهایت روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ از زندان همدان آزاد شدند.



خانم «سونیا آوانسیان» و همسرش «واهیک آبراهامیان» در ۱۳ شهریور ماه ۱۳۸۹  پس از یورش ماموران امنیتی به  منزلشان دستگیر شدند. همچنین دو تن دیگر از نوكیشان مسیحی خانم" آرزو تیموری" و همسرش آقای "آرش کرمانجانی" كه در همین روز به عنوان مهمان در آن منزل حضور داشتند نیز بازداشت و روانه سلول های انفرادی شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.
مقامات قضایی اتهام این بازداشت شدگان عقیدتی را تبلیغ مسیحیت،ارتباط با عوامل بیگانه و...عنوان كرده اند.
وضعیت مبهم « واهیك آبراهامیان »

 
واهیك آبراهامیان
با وجود آزادی این سه تن اما گفته می شود "واهیک آبراهامیان" همچنان در وضعیتی نامعلوم در زندان به سر می برد. واهیک آبراهامیان پیش از این نیز در اسفند ماه سال ۲۰۰۸ در تهران بازداشت شده بود و در چهارم اردیبهشت ۱۳۸۹ پس از تحمل ۵۳ روز زندان انفرادی و ۵ روز در بند عمومی اوین با قرار وثیقه بطور موقت تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شده بود . وی تابعیت دوگانه كشور ایران و هلند را دارد ولی بدلیل وابستگی به زادگاهش و بنا بر دلایلی خانوادگی تمایل داشته  كه همچنان در وطن خود ایران زندگی كنند .
این زندانیان تا ماه گذشته تحت فشار شدید تیم های متعدد بازجوئی قرار داشتند.
منابع خبری گزارش دادند در روزی که ماموران لباس شخصی برای بازداشت این افراد به منزل "ابراهامیان" هجوم بردند ضمن بازداشت این  افراد، گفته شده  شماری دیگر از نوکیشان مسیحی را نیز در نفاط مختلف همدان به بطور جداگانه بازداشت نمودند.
در این اقدام دستگاههای امنیتی در یك سناریوی از پیش تعیین شده با همكاری رسانه ملی یعنی تلویزیون جمهوری اسلامی كه هدفی جز تخریب مسیحیان و كلیسای ایران را نداشت ضمن پوشش خبری بازداشت این افراد، از بازداشت شدگان  به عنوان " مسیحیان صهیونیست و تبشیری " نام برد ! و اعلام كرد كه یك گروه ٩ نفره را به اتهام تبلیغ مسیحیت در حومه همدان دستگیر كرده اند".
این در حالی است كه طی ماه های اخیر مسئولان جمهوری اسلامی و همینطور مراجع بلندپایه و روحانیون نسبت به ترویج فرقه های ضاله و یا طرح مسیحی گری یا مسیحی سازی هشدار می دهند و از آن به عنوان " جنگ نرم" استكبار یاد می کنند.
جنگ نرم اصطلاحی است كه مقامات جمهوری اسلامی ایران بویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در مورد اعتراضات مردمی به نتایج اعلام شده ، آن را زیاد بكار بردند.


فرستنده: محمدرضا فرشادفر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر