پنجشنبه، خرداد ۰۵، ۱۳۹۰

حبس یک بهایی از جمله به اتهام عضویت در فیس بوک

مقام های قضایی شهر آمل در شمال ایران یک شهروند بهایی به نام هوشنگ فنائیان، ۴۸ ساله، را از جمله به اتهام عضویت در فیس بوک و تبلیغ دین بهائیت به چهار سال و نیم حبس محکوم کرده اند.

در دادنامه آقای فنائیان که سایت هرانا (خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران) متن آن را منتشر کرده آمده است که آقای فنائیان: "... در جلسات غیرقانونی ضیافت و مناسبتهای فرقه ای در آمل شرکت نموده و بنابر آموزه های تشکیلاتی از فضای سایبری در جهت اهداف فرقه ای بهره برداری کرده و با عضویت در سایت ضدانقلابی فیس بوک و دوست یابی در این سایت با بیش از ۵۰۰ نفر ارتباط برقرار کرده و با انجام کار فکری و ذهنی به روی آنان به تدریج آموزه های انحرافی و ضددینی خود را به آنها منتقل و به اصطلاح تغییرات و ذهنیتی در نگرش دینی افراد ایجاد می کند."
در این دادنامه از "کیس کامپیوتر و سی دی ها و کتب و جزوات آموزشی و تبلیغی فرقه بهائیت" به عنوان "آلات و ادوات جرم" نام برده شده و به "اقاریر ضمنی" متهم در اداره اطلاعات استناد شده است.
نوشتن نامه "اهانت آمیز" به آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی از دیگر اتهامات هوشنگ فنائیان است که به خاطر آن شش ماه حبس گرفته است.
هوشنگ فنائیان تابستان گذشته با انتشار نامه ای سرگشاده به آیت الله خامنه ای، به طور مستقیم از وی برای بهائیان دادخواهی کرده بود.
او نوشت: "شما رهبر کشور جمهوری اسلامی ایران هستید و من یک شهروند ایرانی بهائی. حضرت آیت الله تقاضا دارم دستور فرمائید ظلمی که به نام شما و به نام شرع شیعه ایجاد شده به نام اسلامی که خواهان محبت و مودت و محبت و یکدلی و یکرنگی است پایان یابد. احساس قلبی من در این است که شما اعتقاد بر محبت و مودت و رعایت حقوق اقلیت ها دارید؛ اجازه دهید این احساس تبلور عملی یابد."
آقای فنائیان همچنین به اتهام "عضویت در گروه ها و سازمان های مخالف نظام" به تحمل سه سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده است و به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به یک سال حبس محکوم شده است.
این تازه ترین اقدام دولت ایران علیه جامعه بهائیان این کشور است که آنها را متعلق به "فرقه ضاله" می داند و به رسمیت نمی شناسند.
چند روز پیشتر گزارش شد که نیروهای امنیتی ایران بیش از ۱۰ تن از مدیران و اساتید موسسه آموزش عالی آنلاین بهائیان را در چند شهر مختلف دستگیر کردند.
گفته می شود این دانشگاه نیمه حضوری و غیرانتفاعی در اواسط دهه ۱۳۶۰ خورشیدی با هدف تامین نیازهای تحصیلی جوانان بهایی که پس از انقلاب از ورود به دانشگاه های دولتی محروم بوده اند تاسیس شد و رشته های آن به تدریج گسترش پیدا کرده است.
این بهائیان در حالی بازداشت شده اند که محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اخیرا گفته بود در ایران هیچ کس به علت بهایی بودن دستگیر نشده و به زندان نمی ‌افتد.
بهائیان پس از انقلاب ایران از حق تحصیل در دانشگاه ها و مشاغل دولتی محروم بوده، مجامع آنها غیرقانونی اعلام شده و تعدادی از قبرستان های آنان در مناطق مختلف تخریب شده است.
پنج تن از مدیران سابق جامعه بهائیان ایران هم اکنون در بند امنیتی زندان رجایی شهر کرج بسر می برند.

منبع: بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر